خاطرات دوران مبارزه محمد جواد صاحبی، ‌دبیر پیشین دبیرخانه دین‌پژوهان کشور به قلم حجت‌الله علی‌محمدی نوشته شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، خاطرات دوران مبارزه محمد جواد صاحبی، ‌دبیر پیشین دبیرخانه دین‌پژوهان کشور به قلم حجت‌الله علی‌محمدی نوشته شد. این اثر در آینده از سوی مؤسسه فرهنگی هنری و انتشارات مرکز اسناد انقلاب اسلامی چاپ و روانه بازار نشر خواهد شد.
حجت‌الله علی‌محمدی نویسنده این کتاب در مصاحبه ای با روابط عمومی این مؤسسه چنین گفت:محمدجواد صاحبی، یکی از مبارزان انقلابی بود و در طول جریان مبارزات بیشتر رویکرد فرهنگی داشت. چند سال پیش دبیر دبیرخانه دین‌پژوهان کشور بود و بسیاری از کنفرانس‌های علمی و کنگره‌های ادبی و تحقیقی را برگزار می‌کرد. هم اکنون وی سمتی برعهده ندارد.

وی با بیان این که کتاب در قالب خاطره به نگارش درآمده است گفت:‌ روایت خاطرات در کتاب با سیری خطی دنبال می‌شود و سرگذشت راوی از کودکی وی در روستای مغان شاهرود آغاز می‌شود و در ادامه به جریان تحصیل و ورود او به حلقه‌های معرفتی روحانیون و سپس پیوستن به حلقه مبارزان گره می‌خورد و تا آستانه پیروزی انقلاب اسلامی را شامل می‌شود.

علی‌محمدی افزود: زمینه آشنایی او با مبارزان در دوره نوجوانی باعث می‌شود تا در محضر مبارزان بزرگی همچون آیت‌لله سید علی خامنه‌ای،و آیت‌الله ابوالقاسم خزعلی حضور داشته باشد و با آیت‌الله علی مشکینی و مصطفی زمانی آشنا شود.

وی در ادامه به نحوه مبارزات صاحبی اشاره کرد و گفت: وی بیشتر هدایت مبارزات فکری و هماهنگی سخنرانی بزرگان مبارزه برای معرفی انقلاب به جوانان در شهرستان‌ها را برعهده داشت و بعد از انقلاب مسوولیت انتشارات سپاه پاسداران را برعهده گرفت و نشریات مختلفی همچون پیام انقلاب و امید انقلاب و بعدها کیهان اندیشه را منتشر کرد. 

علی‌محمدی افزود: کتاب خاطرات دوران مبارزه محمد جواد صاحبی حاصل 50 جلسه مصاحبه است.در پایان کتاب هم  از سند و تصویر استفاده شده است./ي2
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.