سرپرست سازمان منطقه آزاد اروند از صنعتگران منطقه آزاد اروند به عنوان ستون های مستحكم پايداری اقتصادی در این منطقه نام برد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران خوزستان، مهدی نیک پی در مراسم گرامیداشت روز صنعت و معدن و تجلیل از صنعتگران نمونه منطقه آزاد اروند با اشاره به نامگذاری امسال به عنوان «سال حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی» از سوی مقام معظم رهبری و تاکید بر افزایش تولید ملی گفت: با توجه به نقش انکار ناپذیر تولیدات صنعتی در چرخه اقتصاد منطقه آزاد اروند، نشست صنعتگران با مسئولان این بخش و در این روز خاص فرصتی مناسب برای ارائه راهکارها و اهداف کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت در حوزه صنعت است.

وی با اشاره به نامگذاری روز دهم تیر ماه به عنوان روز صنعت و معدن بر اساس مصوبه شورای عالی فرهنگی افزود: اختصاص این روز فرصت مناسبی است تا به مهمترین موتور محرکه اقتصاد یعنی بخش صنعت و معدن نگاهی اندیشمندانه شود زیرا این بخش به عنوان عامل مولد اشتغال پایدار در افزایش تولید ناخالص ملی و در آمد سرانه نقش بسزایی دارد.

سرپرست سازمان منطقه آزاد اروند از تولید و حمایت از صنعتگران به عنوان بخشی از برنامه های ویژه و راهبردی در این سازمان یاد کرد و گفت: این منطقه با داشتن سایت صنعتی (آبادان  و خرمشهر) به وسعت هشت هزار و 600 هکتار و برخورداری از  پتانسیلهای فراوان و واحد تولیدی و صنعتی فعال در این منطقه آمادگی پیشرفتهای بیشتری را دارا است.

نیک پی افزود: اصلی ترین و مهترين ماموريت ما ساختن شهرهای آبادان و خرمشهر است، امروز مقدس ترين حرکت در مسیر حماسه اقتصادی در این منطقه، تلاش برای پيشرفت آبادان و خرمشهر است.

وی با بیان اینکه اساس ساختن در توليد است، اظهار کرد: پيشرفت این منطقه در سایه صنعت و تولید صورت می گیرد و نعتگران این منطقه به عنوان ستونهای مستحكم پايداری اقتصادی این منطقه به شمار می روند.

در پایان این مراسم از 14 واحد صنعتی به عنوان برگزیدگان نمونه در بخش صنعت با اهدای لوح تقدیر و تندیس صنعتگر نمونه تقدیر شد.

شرکت ارتباط همراه گویا اروند تولید کننده گوشیهای تلفن همراه ایرانی با برند GLX، کارخانه جات تولیدی شستشوی صنعتی نساجی بردیا جنوب به عنوان تنها تولید کننده لباس های ضد انفجار تابلو برق در ایران، شرکت صنایع برق و انرژی صبا تولید کننده و صادرکننده برق به کشورعراق، شرکت فناوران اروند تنها تولید کننده سوخت های پایه الکلی در خاورمیانه، شرکت تولید رینگ سایپا بزرگترین تولید کننده رینگ چرخ خودرو، شرکت زمزم آبادان تولید کننده انواع نوشابه گازدار، شرکت تولیدی و بسته بندی فرآورده های دریایی بهتا اروند، شرکت پاکینه شوی تولید کننده انواع مواد شوینده بهداشتی، شرکت تولیدی آرد خرمشهر تولید کننده آرد و سبوس، شرکت یکتا صنعت اروند تولید کننده انواع کولرهای گازی، شرکت پولاد فرآیند بین الملل اروند تولید کننده مخازن تحت فشار، شرکت توسعه سازه های دریایی تسدید سازنده انواع سکوهای شناور دریایی، شرکت طیف آسا تولید کننده انواع تابلوهای برقی و شرکت بازرگانی نورخوزستان تولید کننده انواع لوازم خانگی به ترتیب جایگاه های اول تا چهاردهم رده بندی صنعتگران نمونه در سطح منطقه آزاد اروند را به دست آوردند./ب

 
برچسب ها: صنعت ، ستون ، اقتصاد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.