معاون صنایع کوچک سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران از اشتغال زايي براي 600 هزار ايراني در شهرك هاي صنعتي كشور خبرداد.



ايرج موفق به گزارش گروه استانها باشگاه خبرنگاران عنوان كرد: 30 هزار واحد صنعتي در كشور داراي پروانه بهره برداري در شهرك هاي صنعتي مستقر هستند.

وي ادامه داد: شهرك صنعتي غيرفعال در كشور وجود ندارد اما واحد صنعتي غيرفعال وجود دارد.

700 شهرک صنعتی در کشور در حال بهره برداری است

معاون صنایع کوچک سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران با اشاره به اينكه 917 شهرك و ناحيه صنعتي در كشور وجود دارد، اذعان داشت:  از اين تعداد 700 شهرك در حال بهره برادري است.

موفق بيان داشت: در اين تعداد از شهرك ها زير ساخت هاي لازم فراهم شده و واحد هاي صنعتي خود بايد طرح هاي صنعتي را در آن اجرا كنند.

وي با تاكيد بر اينكه شهرك صنعتي كه امكان فعاليت در آن باشد اما استفاده اي از آن نمي شود غير فعال به حساب نمي آيد، ادامه داد: وظيفه مجموعه صنايع كوچك و شهرك هاي صنعتي فراهم كردن زير ساخت ها براي حضور واحدهاي صنعتي در آن است.

معاون صنایع کوچک سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران عنوان كرد: در همه شهرك هاي صنعتي واحدهاي غير فعالي  پيدا مي شود كه از 30 تا 90 درصد ظرفيت خود در حال فعاليت اند.

تهیه آمار واقعي واحدهاي صنعتي غيرفعال كار مشكلي است

موفق كه علت عدم فعاليت برخي واحدهاي صنعتي را كمبود نقدينگي يا اختلاف شركاء عنوان مي كرد، اظهار داشت: برخي نيز با مشكل نبود بازار فروش كالاي خود مواجه اند و گرفتن آمار واقعي واحدهاي صنعتي غير فعال كار مشكلي است.

وي اذعان داشت: در بازگشت به پايتخت درخواست مجمع نمايندگان استان همدان را براي برگزاري جلسه اي براي رفع موانع ايجاد منطقه صنعتي جهان آباد را با معاون وزير صنعت معدن وتجارت در ميان خواهم گذاشت.

متقاضي دريافت تسهيلات ارزي چهار برابر ذخيره صندوق توسعه ملي است

معاون صنایع کوچک سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران با اشاره به اينكه در بخش اختصاص زمين و تخفيفات مورد انتظار مي توانيم ياري رسان پايتخت تاريخ وتمدن ايران اسلامي باشيم، ادامه داد: چهار برابر ذخيره صندوق توسعه ملي متقاضي دريافت تسهيلات ارزي در كشور داشته ايم.

موفق با تاكيد براينكه اين تسهيلات براساس اولويت بندي به متقاضيان ارائه مي شود، بيان داشت: واحدهاي صنعتي پس از تاييد پرداخت تسهيلات به آنان از سوي  صندوق توسعه ملي به بانك هاي عامل معرفي مي شوند.

تعداد واحدهاي صنعتي كه تاكنون براي دريافت تسهيلات به بانك ها معرفي شده اند، معلوم نیست

وي با اشاره به نامشخص بودن تعداد واحدهاي صنعتي كه تاكنون براي دريافت تسهيلات به بانك ها معرفي شده اند، عنوان كرد: سازمان صنایع کوچک سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران به علت عملكرد مناسب در بخش حفاظت از محيط زيست مورد تقدير قرار گرفته است.

معاون صنایع کوچک سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران، عنوان كرد: در بخش ايجاد تصفيه خانه هاي فاضلاب در شهرك ها نيز عملكرد مناسبي داشته ايم.

استفاده از پسآب هاي صنعتي در بخش توليد

موفق با اشاره به استفاده از پسآب فاضلاب شهرك ها در بخش  فضاي سبز، گفت: هم اكنون در حال انجام طرحي براي استفاده از پسآب هاي صنعتي در بخش توليد هستيم.

وي اذعان داشت: اين طرح هم اكنون در سه استان كشور به شكل پايلوت در حال انجام است.

معاون صنایع کوچک سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران با اشاره به اينكه اين پسآب ها تنها در اختيار واحدهاي صنعتي كه در توليد محصولات خود به آب نياز دارند، قرار خواهد گرفت، عنوان كرد: به علت حساسيت در سلامت جامعه از اين پسآب ها در بخش مواد غذايي استفاده نخواهد شد.

موفق در پايان نويد داد: پس از بررسي نتايج اين طرح در شهرك هاي پايلوتي كه در آن در حال انجام است و با گرفتن مجوز از سازمان محيط زيست آن را در كل كشور فراگير خواهيم كرد./ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.