مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بروجن، از پایان کشت ارقام مختلف لوبیا، سیب زمینی، چغندر قند، خیار، ذرت علوفه ای و حبوبات دیم شامل نخود و عدس خبر داد.

روح اله معتمدی، با اشاره به اینکه کشت ارقام مختلف لوبیای آبی در سطح 450 هکتار از مزارع شهرستان بروجن رو به پایان است گفت: پیش بینی می شود حدود هزار و 150 تن محصول با عملکرد 5/2 تن در هکتار از این مزارع برداشت گردد.
وی افزود: کشت ارقام مختلف حبوبات دیم از جمله نخود و عدس در سطح هزار هکتار از دیمزارهای این شهرستان به پایان رسیده و پیش بینی می شود، حدود هزار تن محصول از سطح این مزارع برداشت شود.
معتمدی اظهار داشت: کشت ارقام مختلف سیب زمینی در سطح حدود دو هزار هکتار از مزارع این شهرستان به پایان رسیده است، که پیش بینی برداشت 70 هزار تن سیب زمینی با متوسط عملکرد 35 تن در هکتار را داریم.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بروجن، پایان کشت چغندر قند، در سطح حدود 240 هکتار را در مزارع این شهرستان اعلام و پیش بینی کرد: 67 هزار تن چغندر قند با متوسط عملکرد 28 تن در هکتار برداشت خواهد شد.
وی، با اشاره به اینکه 8 هزار و 500 کیلوگرم ذرت علوفه ای رقم 704 بین کشاورزان توزیع گردید، افزود: کشت ذرت علوفه ای در سطح بیش از 200 هکتار انجام شده است.
همچنین کشت خیار مزرعه ای ( زیر پلاستیکی و فضای باز) در سطح 100 هکتار به پایان رسیده است و پیش بینی می شود دو هزار و 500 تن برداشت گردد./س
برچسب ها: کشت ، محصولات ، بهاره
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.