وزیر صنعت، معدن و تجارت از ارائه نامه ای به رئیس‌جمهور و پیگیری امور مربوط به صنعت خودرو خبر داد و گفت: در این نامه اعطای تسهیلات به خودروسازان و تسریع در قیمت‌گذاری مطرح شده است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران ، مهدی غضنفری در مراسم روز ملی صنعت و معدن در جمع خبرنگاران اظهار داشت: نامه‌ای به رییس جمهوری داده ایم  و طی آن برای چندمین بار از ایشان خواهش داشتیم که درخواست‌های گذشته وزارت صنعت، معدن و تجارت برای کمک به صنعت خودرو دنبال شود.
وی ادامه داد: در این نامه از رئیس جمهور خواستم تا تسهیلات مصوب شده برای صنعت خودروسازی در اختیار این صنعت قرار گیرد و قیمت‌گذاری خودروها چه از سوی شورای رقابت صورت گرفته و چه از سوی سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولید‌کنندگان تسریع شود تا خودروسازان دچار مشکل نشوند.
وزیر صنعت معدن و تجارت افزود: کیفیت تولیدات در صنعت باید ارتقا یابد، مصوبه مربوط به نصب ایربگ و اجرای استاندارد یورو 4 نیز در مورد این صنعت اعمال شود ولی وقتی تحریم وجود دارد باید تحت حمایتی بیشتری برای این صنعت داشته باشیم.
وی تصریح کرد: برای تامین خودروسازان در شرایط فعلی باید چتر حمایتی از این صنعت داشته باشیم. البته امسال ما می‌خواستیم چتر حمایتی 40 ساله را به یکباره از صنعت خودرو برداریم اما در شرایط فعلی باید به آنها کمک شده و شرایط تحریم نیز در نظر گرفته شود.
غضنفری درباره‌ نامه رییس سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولید‌کنندگان به وی و معاون اول رییس جمهوری درباره‌ی نقش شورای رقابت در صنعت خودرو اظهار کرد: درباره‌ی شورای رقابت صحبت‌های کلی دارم که بعدا بیان خواهم کرد.
انتهای پیام/
برچسب ها: خودرو ، صنعت ، تسهیلات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار