رئيس سازمان امور اراضي کشور در ياسوج با بيان اينکه تغيير کاربري بيشتر براي مسکوني بوده است گفت: تعداد شهرستان هاي کشور از سال 65 تا 91 از 195 مورد به 402 مورد معادل 106 درصد افزايش يافته است که مي تواند عمده ترين دليل تخريب اراضي باشد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، جعفر گرجي پور با بيان اينکه توسعه شهرهاي کشور از سال 1300 تا پارسال حدود 8 برابر رشد داشته است افزود: سهم بخش کشاورزي در صادرات غيرنفتي کشور 43 درصد و در زمينه توليد ناخالص ملي نيز 18 درصد است.

وي گفت: بيش از 26 درصد سهم اشتغال کشور بر عهده  بخش کشاورزي بود که مهمترين زيرساخت براي تحقق اين مهم حفظ اراضي کشاورزي و عرصه هاي طبيعي است.

رئيس سازمان امور اراضي کشور ميزان اراضي کشاورزي در چرخه توليد را در دنيا حدود  هزار و 400 ميليون هکتار و در ايران حدود 6.18 دهم ميليون هکتار اعلام کرد  و  گفت: ميزان  اراضي ديم کشاورزي در دنيا حدود هزار و 130 ميليون هکتار و در ايران 10 ميليون هکتار است.

گرجي پور سهم توليدات بخش کشاورزي در ايران را 110 ميليون تن در سال عنوان کرد و افزود: متوسط بارندگي در ايران 26 و در جهان 36 درصد است.

وي با بيان اينکه ايران در زمينه توليد و تامين تنوع محصولات کشاورزي و باغي پس از کشورهاي چين و آمريکا رتبه سوم جهان را دارد گفت: رتبه ايران در زمينه 10 محصول مهم کشاورزي نيز بين يک تا دهم جهان است.

انتهاي پيام/
برچسب ها: اراضی ، زراعی ، باغی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار