معاون كاهش تقاضا و توسعه مشاركت‌هاي مردمي ستاد مبارزه با مواد مخدر از فعاليت 42 مركز اقامتي ميان مدت درمان وابسته به مواد بانوان در 21 استان كشور خبر داد.

به گزارش خبرنگار اجتماعي باشگاه خبرنگاران؛ بابك دين‌پرست در اين رابطه گفت: پس از برگزاري موفق اولين نشست هم‌انديشي مديران مراكز اقامتي ميان مدت درمان وابسته به مواد بانوان سراسر كشور كه در هشتم و نهم آبان ماه سال گذشته در مركز توانمندسازي دفتر توسعه مشاركت ها و در تهران برگزار شد، برآن شديم تا با برگزاري دومين نشست مذكور ضمن تبيين سياست‌هاي كلي ستاد در راستاي حمايت از زنان آسيب‌ديده از معضل اعتياد و مواد مخدر پاسخگوي سوالات گردانندگان اين مراكز باشيم تا با بررسي مطالبات و انتظارات ايشان به راهكارها و پيشنهادات عملي در راستاي رفع معضلات موجود دست يابيم.
 
وي افزود: بالا بردن سطح دانش و اطلاعات تخصصي اين شركت‌كنندگان از طريق برگزاري كارگاه آموزشي تحت عنوان «نكات كاربردي در مديريت و درمان وابستگي به مواد متامفتامين» از مهم‌ترين اهداف برگزاري اين نشست بود كه صبح امروز در مركز توانمندسازي برگزار شد.
 
معاون كاهش تقاضاي ستاد همچنين برگزاري جلسات گفتگو ميان مديران اين مراكز در سراسر كشور را از ديگر برنامه‌هاي اين نشست عنوان كرد و گفت: اين جلسه در حقيقت زمينه‌سازي مناسبي براي برقراري ارتباط و تعامل پويا و موثر في‌مابين مديران اين مراكز با يكديگر است تا بتوانند از تجربيات موفق هم استفاده بهينه كنند.
 
دين‌پرست ادامه داد: امسال نيز دومين نشست مذكور در نهم تير ماه با حضور مهندس طه طاهري قائم مقام دبيركل ستاد آغاز شد و در دهم تيرماه پس از برگزاري كارگاه آموزشي ياد شده به پايان رسيد.
 
وي خاطرنشان ساخت: در فاصله نشست اول تا دوم، هشت مركز به مجموعه مراكز بانوان سراسر كشور اضافه شده است و در حال حاضر از 31 استان كشور، 21 استان مجموعاً‌ داراي 42 مركز فعال در اين خصوص مي‌باشند.
 
وي گفت: در استان‌هاي آذربايجان شرقي، اصفهان، البرز، تهران، چهارمحال و بختياري، خراسان جنوبي، خراسان رضوي، خراسان شمالي، خوزستان، فارس، قزوين، كردستان، كرمان، كرمانشاه، كهگيلويه و بويراحمد، گلستان، گيلان، مازندران، مركزي، همدان و يزد داراي مراكز اقامتي ميان مدت درمان وابسته به مواد بانوان و استان‌هاي آذربايجان غربي، اردبيل، ايلام، بوشهر، زنجان، سمنان، سيستان و بلوچستان، قم، لرستان و هرمزگان فاقد اين مركز هستند كه اميدواريم تا سال آتي شاهد مراكز فعال در اين استان‌ها باشيم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار