بیمارستان ها به عنوان خطوط مقدم در حوادث و بلایا نیازمند آماده سازی هستند و بیمارستان های قطب تهران در حوادث و بلایا در حال آموزش هستند.

 به گزارش گروه علمي باشگاه خبرنگاران؛حمیدرضا خانکه فوق دکتری سلامت در حوادث و بلایا در اولین کارگاه ملی آمادگی بیمارستانی در حوادث و بلایا که در دانشگاه علوم بهزیستی و توان بخشی برگزار شد افزود: برگزاری کارگاه آمادگی بیمارستانی در حوادث و بلایا حدود یک سال و نیم قبل از سوی وزارت بهداشت در خواست شد و با توجه به اینکه دانشگاه علوم بهزیستی و توان بخشی از متولیان برنامه ملی آمادگی بیمارستان ها در حوادث و بلایا بود، کتاب نوشته شد و مورد استقبال وزارت بهداشت و سازمان بهداشت جهانی قرار گرفت.



وی گفت: آموزش کتاب، اصلاح کتاب، چاپ مجدد از توفیقات بود که تاکنون داشته ایم و در راستای درخواست وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی در صدد برگزاری کارگاه به منظور آموزش آمادگی بیمارستانی در حوادث و بلایا هستیم.

حمیدرضا خانکه به عنوان اولین نویسنده برنامه ملی آمادگی بیمارستانی در حوادث و بلایا اظهار داشت: بنا بر تقسیم نه گانه وزارت بهداشت و آموزش برنامه آمادگی بیمارستان ها امروز شاهد آموزش قطب تهران که شامل بیمارستان های قزوین، قم ، اراک، البرز و تهران هستیم.

سرپرست معاونت درمان و توان بخشی دانشگاه علوم بهزیستی و توان بخشی افزود: این کارگاه اولین کارگاه ملی آمادگی بیمارستانی در حوادث و بلایاست و در روز پایانی می توان به توانمندی و میزان آمادگی بیمارستان های قطب تهران پی برد.

رئیس مرکز تحقیقات سلامت در حوادث و فوریت های پزشکی گفت: حداقل 4 کارگاه در سطح کشور و به منظور تقویت بیمارستان ها در حوادث و بلایا در نظر گرفته شده و امیدواریم بتوانیم گام مهمی در شرایط بحرانی برای هم ميهنان برداریم./ع2

برچسب ها: ب ، ئر ، بز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار