در بین حرفه و شاغل متعدد گروه بهداشتی و درمانی نظیر دندان پزشکان نیز بیش از سایرین در معرض اختلالات اسکلتی عضلانی قرار دارند.

ناهید رحمانی عضو گروه فیزیوتراپی دانشگاه علوم بهزیستی و توان بخشی اسکلتی در گفتگو با خبرنگار علمي باشگاه خبرنگاران؛  اختلالات عضلاني اسكلتي به صورت فراینده ای در طول چند دهه اخیر افزایش یافته است.

وی ضمن مطالعه که با هدف تعیین شیوع اختلال کمر درد در دندان پزشکان استان تهران و ارتباط آن با عوامل فردی شغلی و بررسی ميزان شدت علائم و میزان محدودیت شغلی و غیبت از کار ناشی از این اختلال بود به نتایج متعددی دست یافتیم.
 
فیزیوتراپ کشورمان در ادامه اظهار داشت: با بررسی مراجعه دندان پزشکان استان تهران که به طور تصادفی انتخاب شدند به این نتیجه دست یافتیم که 31/4 درصد دانشجویان در هنگام کار از کمر درد رنج می برند وشیوع کمر درد ارتباط معنا داری با ورزش وضعیت سلامت و داشتن دستیار داشته است ولی با سن جنس و BMI( شاخص توده تابستانی) ارتباط معنی دار نداشت.

رحمانی همچنین عنوان کرد: کار کردن طولانی مدت در حالت نشسته وضعیت نامناسب در حین کار حرکات تکراری هنگام کار به عنوان مهمترین علل تشدید کننده این دردها ذکر شده است.

وی در پایان گفت: نتایج نشان می دهد که اختلال کمر درد در میان دندان پزشکان از شیوع بالایی برخوردار است و روش های مختلف پیشگیری از این اختلال در جامعه دندان پزشکان ضروری  به نظر می رسد./ع2
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار