یک پیشکسوت 82ساله قفل‌ساز کرمانشاهی توسط سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه مورد تجلیل قرار گرفت.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران نصرت‌اله سپهر، گفت: یکی از هنرهای زیبایی که با تغییر شکل‌دادن به مواد سخت و بی‌جان چون فلز به آن روح و هویتی تازه بخشیده می‌شود هنر قفل‌سازی است که در آن علاوه بر ظرافت و دقت در نحوه ساخت با نقش‌زدن بر فلز طرح‌های زیبا و دلنشین از نقوش تزئینی پدید می‌آید.

معاون صنایع‌دستی اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان کرمانشاه گفت: این نقوش با اسطوره درهم می‌آمیزد تا با این عمل شناسایی اسطوره‌ها و درک و دریافت فرهنگ و تمدن غنی و باشکوه ایران‌باستان میسر شود.

این مقام‌مسئول خاطرنشان کرد: هرچند که با ظهور عصر ماشین و تکنولوِژی زیبایی و ظرافت این هنر زیبا کم‌رنگ‌تر شده ولی هنوز هم در گوشه و کنار افرادی هستند که برحسب علاقه و ذوق، هنر ظریف قفل‌سازی را تولید می‌کنند و مانع از زوال این این هنر می‌شوند.

وی ادامه داد: از جمله این افراد در استان کرمانشاه علاوه بر هنرمندان شهر دالاهو صنعت‌گر 82 ساله استاد قفل‌ساز حسین ماهیدشتی‌زاد است که 72 سال است به این هنر اشتغال دارد.

سپهر تصریح کرد: از این پیشکسوت که هم‌چنان به این حرفه اشتغال دارد در معاونت صنایع‌دستی سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان کرمانشاه تجلیل شد و از وی در هتل هما تقدیر شد و از روحیه کار و سرمایه‌ ایرانی و هنر اصیل به منظور جلوگیری از منسوخ‌شدن قفل‌سازی در استان کرمانشاه تجلیل شد.
برچسب ها: کرمانشاه ، گردشگری ، تجلیل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.