نمایش عروسکی « به دنبال فلک »، کاری از مرکز فرهنگی هنری فارسان، مجوز حضور در جشنواره بین المللی کانون را دریافت کرد.

پانزدهمین جشنواره نمایش عروسکی مراکز منطقه یک کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، با حضور استان‌های آذربایجان شرقی، خوزستان، چهارمحال و بختیاری، قم، قزوین و خراسان جنوبی از 4 تا 6 تیر به میزبانی خراسان جنوبی برگزار شد.
این جشنواره با 3 نمایش در گروه نوجوان با عناوین ( به دنبال فلک، کرم 3نقطه و رهایی ) و یک نمایش در بخش مربیان و اعضا ارشد با عنوان ( یخی که عاشق خورشید شد ) در این جشنواره حضور داشتند.
در این جشنواره در بخش اعضا پروانه کیانیان، زهرا آبسوران و علیرضا آقایی هیات انتخاب بخش اعضا بودند و حسن دادشکر، فهیمه میرزا حسینی و امیر مشهدی ‌عباس داوری بخش مربیان را برعهده داشتند.
بر اساس همین گزارش در بخش اعضا هیات انتخاب، نمایش «به دنبال فلک» از استان چهارمحال و بختیاری به کارگردانی زهرا عزیزیان و نمایش «دوستی باورنکردنی» به کارگردانی مهدیه خسروی از خراسان جنوبی را به عنوان گروه‌های منتخب معرفی کرد.
داوران بخش مربیان نیز در آیین پایانی جشنواره در بیرجند در بخش مربیان نوشین فرهادی را برای نمایش "یخی که عاشق خورشید شد"، از مرکز کانون فارسان (جونقان) در استان چهارمحال و بختیاری، به عنوان کارگردان برگزیده معرفی کرد.
در طراحی نیز، فرزانه صالحی و نوشین فرهادی برای طراحی صحنه "یخی که عاشق خورشید شد" از مرکز کانون فارسان (جونقان) در استان چهارمحال و بختیاری، برگزیده اعلام شدند.
در بخش اعضا هیات انتخاب در بیانیه خود با اعلام این‌ که انتخاب نمایش‌نامه برای تئاتر عروسکی باید طوری باشد که دارای قابلیت‌های خاص تئاتر عروسکی بوده و توجه به نشاط‌، شادمانی و امید در نوجوانان در اولویت اصلی آن قرار گیرد به انتخاب شیوه اجرا، موسیقی و ساخت عروسک متناسب با متن انتخابی تاکید کرد.
در بخش مربیان نیز هیات داوران تاکید بر اصل آموزش درست علمی و هنری، شناخت مخاطب، توجه بیش از پیش و بنیادی به (نویسندگی) نمایش‌نامه بر اساس ظرفیت‌های موجود کانون، نگاه مناسب، زیبا و نو به طراحی‌های (صحنه دکور و عروسک) با رعایت اصل (کاربردی بودن آن‌ها) در تولید نمایش عروسکی و ساخت آن ها را مورد تاکید قرار داد. /س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.