از هفته آينده آغاز برنامه پزشك خانواده را در كل كشور اعلام مي‌كنيم و در شهريور و مهرماه نيز در كل كشور به مرحله اجرا در مي‌آيد.

دكتر فاطمه رخشاني، معاون بهداشت وزارت بهداشت در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: براي اجراي طرح پزشك خانواده فرآيند مراحل متعددي بايد در كشور شروع شود و هم از لحاظ سخت افزاري و هم از لحاظ نرم افزاري بايد به پزشكان آموزش داده شود. 

وي افزود: براساس تجارب پايلوتي 6 ماه آموزش دادن پزشكان طول خواهد كشيد و همچنين در جلسه وزارت رفاه، بهداشت تصميم گرفته شده كه با همين 2 هزار ميليارد برنامه پزشك خانواده امسال به سمت اجرايي در كشور برسانيم. 

وي اذعان داشت: بنابراين ما كار را آغاز مي‌كنيم تا دانشگاه‌ها زير ساختشان را آماده كنند تا برنامه‌هاي فرهنگ سازي آموزش را انجام دهند و ثبت نام افراد شروع شود و سخت افزارهايي كه لازم است خريداري شود. 

وي بيان كرد: از هفته آينده آغاز برنامه پزشك خانواده را در كل كشور اعلام مي‌كنيم و اعلام كرديم و سرشماري جمعيت و ثبت نام پزشكان را انجام دهند و در واقع زمان اجرايي اين طرح در شهريور و مهرماه جاري اجرا مي‌شود. 

وي اضافه كرد:‌2800 پزشك ثبت نام شده‌اند كه عدد مورد نياز ما حدود پنج يا چهار هزار پزشك است كه اگر در برنامه ما شركت كنند ما به راحتي مي‌توانيم پزشك خانواده را شروع كنيم تا مردم براي ثبت نام پزشكان شركت كنند./ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار