عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت:‌ مرسی به لحاظ اعتقادی مخالف اسرائیل بود و با وجود اینکه این موضع را اعلام نکرد،‌غرب و اسرائيل تحملش نکردند و زمینه برکناری‌ وي در کشور مصر از سوی آنها فراهم شد.

عباسعلی منصوری آرانی نماینده مردم کاشان، آران و بیدگل در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، با اشاره به وقایع اخیر مصر اظهار داشت: از یک سال پیش که اسلام‌گرایان در مصر به قدرت رسیدند لائیک‌ها، غرب و رژیم صهیونیستی با ایجاد انتظارات در میان مردم زمینه را برای ورود حکومت سکولار فراهم کردند.  
 
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی با بیان اینکه مرسی نیز در این یک سال مرتکب اشتباهات محرز شد، ادامه داد: با وجود اینکه قانون اساسی جديد مصر از یک سال پیش تصویب شد؛ در حال حاضر مردم مصر نسبت به این قانون معترضند و می‌خواهند آن را تغییر دهند.  
 
وی گفت: مصر یک کشور بزرگ اسلامی است که به لحاظ جغرافیایی در کنار اسرائیل قرار دارد از این رو بهترین شکل برای اسرائیل روی کار‌آمدن لائیک‌ها در مصر است.  
 
منصوری آرانی تصریح کرد: با وجود تغییرات اخیر در مصر آرام آرام نظام سیاسی لائیک در این کشور مستقر خواهد شد ولی به ظاهر نظام سیاسی اسلامی در مصر باقی می‌ماند.  
 
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی اذعان داشت:‌ اخوان‌المسلمین در موارد متعددی اشتباهات قابل توجهی انجام داد، همچنین مرسی نیز در راستای این اشتباهات حرکت کرد و باعث وضع کنونی مصر شد.  
 
وی ادامه داد: با وجود اين تحولات پس از اینکه نظامیان در این روزها قدرت را به دست می‌گیرند زمینه را برای حضور رئیس‌جمهوری که آرام‌تر و مهربان تر نیست به غرب و اسرائیل موضع داشته باشد، آماده می‌کند.  
 
منصوری آرانی با تاکید بر ویژگی‌های محمد مرسی خاطرنشان کرد: مرسی به لحاظ اعتقادی مخالف اسرائیل بود و با وجود اینکه این موضع را اعلام نکرد،‌غرب و اسرائيل تحملش نکردند و زمینه برکناری‌ وي در کشور مصر از سوی آنها فراهم شد. 

انتهای پیام/ 
برچسب ها: مصر ، مرسی ، اخوان ، منصوری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار