كارنامه‌ "مهناز افشار" تنوع چشم گيري دارد و با برخي از فيلمسازان معتبر سينماي ايران كار كرده است. آنچه مي‌خوانيد ملاحظات و برداشت‌هاي آموخته‌هايي‌ست از كار مشترك با آن‌ها به روايت و قلم خودش.

به گزارش باشگاه خبرنگاران؛  "مهناز افشار" آنچه از " اميد بنكدار"، "كيوان علي محمدي"،""فريدون جيراني"،
"ابراهيم حاتمي كيا"، و "ماني حقيقي" را در جملاتي كوتاه بيان كرد.

" اميد بنكدار"، "كيوان علي محمدي"

 اين دو جوان را در ابتدا خيلي سخت مي‌شود كشف كرد. شبانه را ديده بودم و برايم عجيب بود دو كارگردان در خلق يك اثر چطور مي‌توانند اين جور يك دست بازي بگيرند و ديك دست ميزانسن بدهند و فيلم‌شان در نهايت يك دست شود؟ از همين عنوان «شبانه روز» مي‌توانيم اين همكاري را تعبير ك نم كه آن‌ها تكميل كننده هم هستند در كنار دوربين كه مي‌نشستند وقتي موردي را متذكر مي‌شوند دنبال دو نفر نمي‌گشتم؛ يك صدا در يك قالب ودند. سينماي خاص خودشان را دارند و تجربه‌اي بسيار متفارت با آن‌ها داشتم.

"فريدون جيراني"

 هميشه، از فيلم‌هاي قرمز و صورتي به بعد علاقه مند به همكاري با او بدوم آقاي جيراني يكي از كارگردان‌هاي مورد علاقه‌ام است و سالاد فصل به واقع تجربه‌اي بود كه دنياي من را براي انتخاب‌هاي بعدي‌ام شكل داد او حسي را در هدايت بازيگرش انتقال مي‌دهد كه بازيگر رنگ مي‌گيرد رنگ سالاد فصل و قصه پريا را به جام خريدم...

"ابراهيم حاتمي كيا"

آژانس شيشه‌اي را بارها ديده‌ام دنياي آقاي حاتمي كيا برايم محسوس بود و چقدر دلم تجربه‌اي اين گونه مي‌خواست. دعوت شايد تفسير آن نوع نگاه نباشد اما تجربه‌اي بود كه اسم كارگردانش ابراهيم حاتمي كيا است. درصحنه‌اي از فيلم بايد دو دقيقه زير آب مي‌ماندم تا دوربين نزديك شود در آن آب يخ توي سرماي زمستون آن قدر انگيزه ايجاد شده بود كه حاضر بودم روزها تمرين كنم تا به او بگويم مي‌توانم در همان دو دقيقه و سرمايش نگراني و دغدغه و دل سوزي‌اش انگيزه‌اي بود براي تحمل و براي بهتر ايفا كردن نقش در هر صحنه‌اي و آن صحنه هم شد...

"ماني حقيقي"

كارگرداني عجيب در خلق سينمايي پر از واقعي رمز آميز، پس از سالاد فصل پيشنهاد بازي در كارگران مشغول كارند را به من داد. تجربه كار با آقاي حقيقي آشنايي با نگاه نوي او بود كار را با چنين گروهي براي من تولدي ديگر شد آقاي حقيقي سبك خود را براي هدايت بازيگرش دارد در نهايت جدي بودن دل رحمي و مهرباني را در كارگرداني‌اش مي‌بيني و در نهايت خودخواهي مي‌توان نگاهش و زبان گويايش در سينما را دريافت و در قصه‌اي با او همراه شد./ص

منبع: ماهنامه فيلم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار