بسیاری از مشکلات چاقی، بیماری های قلبی عروقی در جوامع در حال توسعه با دگرگونی سبک زندگی افراد ارتباط دارد.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران؛  فریدون عزیزی، معاون علمی فرهنگستان علوم پزشکی گفت: بالاخره در بخش ابزاری یعنی ارزش های متداول پیشرفت علی رغم فشار جنگ های تحمیلی بوده و همچنین بخش اصلی و نرم افزاری پیشرفت ما چشمگیر نبوده و اصل صحبت این است که بتوانیم متن زندگی را در بخش اصلی تمدن اصلاح کنیم.

وی افزود: هنوز از این مرحله به طور مطلوب عبور نکرده ایم و از دولت و جامعه عبور نکرده ایم تا تبدیل به یک امت شود و همچنین کسانی که در این زمینه وظیفه دارند نخبنگان، رسانه ها مدیران دستگاه ها و تدوین کنندگان کتب درسی وظیفه دارند که در سبک زندگی که دامنه گسترده ای دارد شرکت کنند.

وی اذعان داشت: سلامت بسیاری افراد و جوامع ناشی از 3 دسته عواملی است، ژنتیک، محیط زیست و رفتار در میان بیماری تنها عامل آخر امکان پذیر است.

 وی خاطر نشان کرد: یکی از وظایف فرهنگستان علوم پزشکی جمهوری اسلامی ایران به عنوان مجموعه ای از نخبگان و اهل علم و فکر در حوزه سلامت آسیب شناسی سبک زندگی جامعه در حوزه سلامت و ارائه راه های اصلاح مشکلات دولتی حوزه است و همچنین ایران بیشترین مقالات را راجع به این موضوع داشته است.

وی اظهار داشت: بسیاری از مشکلات چاقی، بیماری های قلبی و عروقی در جوامع در حال توسعه با دگرگونی سبک زندگی افراد ارتباط دارد البته فقط تنها مشکلات جسمی نیست بلکه مشکلات جسمی روانی اجتماعی معنوی از مشکلات حیطه ای سلامت است./ح
برچسب ها: قلب ، سبک زندگی ، چاقی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار