هزاران تن از مردم آمریکا به برنامه جاسوسی آژانس امنیت ملی این کشور اعتراض کردند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از تلویزیون فرانسه ؛ هزاران تن از مردم آمریکا به برنامه جاسوسی دستگاه امنیت ملی این کشور اعتراض کردند. آمریکا همچنان برای دستگیری ادوارد اسنودن مشاور سابق آژانس امنیت ملی آمریکا و عامل افشای برنامه گسترده کنترل ارتباطات تلاش می کنند. در حالیکه باراک اوباما دویست و سی و هفتمین سالروز استقلال آمریکا را به مردم این کشور تبریک گفت شماری از مردم آمریکا با تجمع در برابر کاخ سفید به برنامه های جاسوسی آمریکا اعتراض کردند.

 معترضان همزمان با جشن ملی آمریکا از دولت این کشور خواستند به چهارمین سیاست اصلاحی این کشور که همان حمایت از شهروندان در مقابل تحقیقات و دستگیری های مستبدانه است، عمل کند.یکی از معترضان می گوید بهترین راه برای جشن گرفتن چهارم ژوئیه دفاع از مواردی است که پدر بنیانگذارمان در قانون اساسی نوشته است و برای آن مبارزه کرده است. هم اکنون دولت ما تمامی حقوق ما را نقض می کند.

یکی دیگر از معترضان می گوید اگر شما در زمان جرج بوش و دیک چینی با این گونه اقدامات مخالف بودند هم اکنون نیز باید به آنچه که در دولت اوباما انجام می شود اعتراض کنید. بسیاری از حامیان سابق اوباما از آنچه هم اکنون در کشور می گذرد ناراضی هستند نباید فراموش شوند. این معترضان که اغلب آنها چپ گرا هستند در آمریکا در حاشیه قرار دارند. اما میزان نارضایتی های مردمی در اینترنت رو به افزایش است. 

برخی از فعالان اینترنتی شعار انتخاباتی اوباما را مورد تمسخر قرار داده اند و برخی دیگر نیز با انتشار فیلمی انیمیشن اوباما را در حال نظارت بر کارهای روزمره شهروندان آمریکا نشان داده اند. با این حال به نظر نمی رسد این اعتراضات تغییرات چندانی ایجاد کند. در سال دو هزار و یک نیز شماری زیادی از مردم به سیاست های نظارتی در آمریکا اعتراض کرده بودند.
برچسب ها: اعتراض ، آمریکا ، تظاهرات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار