بازدید هیات بانوان سنگالی از دانشگاه الزهرا(س)

هیات سه نفره بانوان سنگالی شامل خاری امباکه نماینده مجلس سنگال ، آرام چیامرئیس انجمن زنان تاجر مسلمان سنگال و آنه ماری دینگ خزانه دار انجمن ضمن بازديد از بخش هاي مختلف دانشگاه الزهرا(س) با مسئولین اين دانشگاه ديدار و گفت و گو کردند.

به گزارش گروه علمي باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومي وزارت علوم ، در اين نشست كه با حضور معاون پژوهشی دانشگاه، مدیر دفتر همکاری های علمی-بین المللی، رییس دانشکده هنر و مدیران گروههای آموزش طراحی پارچه و لباس و طراحی صنعتی دانشگاه  الزهرا (س)تشکیل شد. دکتر مرندی مدیر دفتر همکاری های علمی و بین المللی به معرفی دانشگاه الزهرا(س) پرداخت .
 سپس دکتر زاهدی معاون پژوهشی دانشگاه به ظرفیت های اين دانشگاه برای پذیرش دانشجو و تربیت مدرس از کشور سنگال به منظور تولید پوشاک و صنایع دستی و نیز طراحی و اجرا با شیوه های مدرن مانند استفاده از لیزر در ایجاد طرح های دوبعدی و سه بعدی در تولید پوشاک، چرم و اشیای چوبی تزئینی اشاره کرد.

دکتر حسامی رییس دانشکده هنر نیز با معرفی دانشکده هنر به عنوان قدیمی ترین دانشکده هنر ایران با امکانات خوب در تربیت دانشجو و مدرس هنر تاکید کرد.

سپس مهندس ثقفی رییس دفتر بازرگانی ثقفی و عضو اتاق بازرگانی جمهوری اسلامی ایران به وجود زمینه مساعد جهت همکاری های اقتصادی و تجاری میان جمهوری اسلامی ایران و جمهوری سنگال اشاره نمود و فضا را جهت همکاری های متقابل میان هیات سنگالی و دانشگاه الزهرا (س) بسیار مناسب ارزیابی كرد.

 وی در این راستا به علاقه هیأت سنگالی به همکاری در زمینه طراحی پارچه و لباس و نیز آموزش معرق و تراش جواهر و سنگ های تزئینی در سنگال توسط اساتید و هنرمندان ایرانی اشاره كرد.
گفتني است در پايان اين نشست هيات بانوان سنگالي  از دانشکده هنر دانشگاه الزهرا ( س ) وکارگاههای طراحی و چاپ پارچه، کارگاه دوخت، سفال، معرق و کارگاه ماشین ابزار بازديد كردند ./ح 
برچسب ها: بازدید ، دانشگاه ، سنگال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار