زير فشار اتحاديه ي اروپا؛
زير فشار اتحاديه ي اروپا؛
به گزارش خبرنگار دريچه ي فناوري اطلاعات باشگاه خبرنگاران؛ بيشترين درآمد ابر شرکت هاي رايانه اي مانند گوگل از فروش اطلاعات شخصي کاربران به دست مي آيد، اين اطلاعات مي تواند سلايق کاربران را در بربگيرد که چندان براي خود کاربران اهميت ندارد اما براي شرکت هاي تبليغاتي جهت هدفمند سازي تبليغات خود بسيار مفيد است.
اما مسئله اي که چند وقتي است براي گوگل و شرکت هاي مشابه دردسر ساز شده، تاکيد بيش از حد کشور هاي اروپايي به تغيير سياست هاي گوگل پيرامون حفظ بيشتر سياست هاي حريم شخصي کارابران است.
کمیسیون اطلاعات انگلستان روز پنجشنبه به طور رسمي به گوگل دستور داد که در صورتي که بخواهد به فعاليت هاي خود در انگلستان ادامه دهد بايد هرچه سريعتر در سياست هاي حفظ حريم خصوصي کاربران خود تجديد نظر کند در غير اينصورت رويه ي خود با گوگل را تغيير مي دهد (در واقع گلوله هاي توپ خود را به سمت گوگل شليک مي کند) حداقل اين تهديدات مي تواند شامل افزايش ماليات ها به اين شرکت باشد.