مديرعامل شركت شهركهاي صنعتي خراسان شمالي گفت:متقاضيان سرمايه گذاري متعددي جهت استقرار در منطقه ويژه اقتصادي بجنورد اعلام آمادگي كرده اند.


به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران بجنورد؛ محمدرضا باقري در جمع خبرنگاران این استان که به منظور بازدید از منطقه ویژه امیرآباد در استان مازنداران حضور یافته بودند،افزود:منطقه ویژه اقتصادی خراسان شمالی شامل بخش های آموزشی و صنعتی و بازرگاني می باشد كه برای راه اندازی این منطقه اقداماتی همچون انجام مطالعات توسط مشاوران،قطعه بندی و انجام کارهای اجرایی و دیوار کشی انجام شده است.

وي افزود:مجاورت با فرودگاه بجنورد،خط راه آهن در دست ساخت گرگان – بجنورد – مشهد و وجود پتانسيلهاي مختلف كشاورزي و صنعتي در اين استان از جمله مزاياي اين منطقه اقتصادي مي باشد.

مدیر عامل منطقه ويژه اقتصادي امیر آباد اظهار داشت:بندر امیرآباد بزرگترین بندر شمال کشور است که با مساحت يك هزار و 60 هكتار با کشورهای CIS در ارتباط می باشد .

نعیمی تصریح کرد:بندر امیر آبادبه عنوان کریدور شمال به جنوب محسوب می شود و دارای زوم های نفتی، صنایع، عملیاتی، خدماتی و آموزشی است.

مديرعامل منطقه ويژه اقتصادي اميرآباد افزود:با توجه به تحریم های سختی که از سال گذشته تاکنون بر ایران تحمیل شده است میزان صادرات کالا در این منطقه کاهش نیافته است.

وی در خصوص راه اندازی منطقه ویژه اقتصادی در خراسان شمالی اظهار داشت:صنایع تبدیلی در توسعه این منطقه در این استان کمک های فراوانی می کند.

در پایان این جلسه، خبرنگاران از قسمت های مختلف این بندر بازدید کردند./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.