مدیر حوزه های علمیه در سی امین اجلاس روسای آموزش و پرورش مناطق کشور گفت: معلمی دیگر برای فرزندان ما یک الگو نیست بلکه شغل های کاذب بر محور ثروت جایگزین معلمی شده است.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران آیت سید هاشم حسینی بوشهری مدیر حوزه های علمیه در دومین روز از اجلاس روسای مدیران آموزش و پرورش مناطق کشور که هم اکنون در سالن همایش های رازی در حال برگزاری است با اشاره به موانعی که در راه تحول آموزش و پرورش وجود دارد گفت: تحول در آموزش و پرورش یکی از مطالبات رهبری است و از موضوعات اساسی در نظام تعلیم و تربیت بوده است.

وی ادامه داد:  از سال 79 تا کنون توافقات خوبی در بین حوزه و آموزش و پرورش صورت گرفته و خوشبختانه در دوران وزارت حاجی بابایی ستاد همکاری های حوزه و آموزش و پرورش با شتاب بیشتری در سراسر کشور فعالیت داشته است.

وی با بیان این نکته که آموزش و پرورش یک ماهیت پویاست گفت: علی رغم تمام تلاش ها و پیشرفت هایی که در آموزش و پرورش صورت گرفته هنوز موانعی بر سر راه تحول است که نیاز است خودمان آن ها را برطرف کنیم.

مدیر حوزه های علمیه ادامه داد: نیروی انسانی محور توسعه در هر کشور است که در آموزش و پرورش نیروی انسانی مدیر، معلم و برنامه ریزان اند و مشکل ما در خصوص نیروی انسانی این است که جایگاهی که باید، برای معلم وجود ندارد.

وی افزود: امروز معلمی برای فرزندان ما الگو نیست و شغل های کاذب بر محوریت ثروت جایگزین معلمی شده است.

مدیر حوزه های علمیه تصریح کرد: اگر معلم به مطالعات گذشته خود بسنده کند و اطلاعات خود را به روز نکند شاهد تحولات بنیادین نخواهیم بود هنوز هم مشکلاتی در یادگیری و یاددهی وجود دارد و من معتقدم هنوز مفاهیم پویایی که بتواند قدرت نقد و تحلیل را به دانش آموزان ما منتقل کند در کتاب های درسی نیامده است.

حسینی بوشهری ادامه داد: در حال حاضر کارها در مرکزیت آموزش و پرورش انجام شده و به صورت بخش نامه به استان ها ابلاغ می شود که این خلاقیت و ابتکار را از مدیران مناطق آموزشی طلب می کند.

حسینی بوشهری اظهار داشت: عدم همراهی مردم با نظام تعلیم و تربیت باعث عدم همکاری حوزه علمیه و آموزش و پرورش است که در این زمینه نباید مردم خود را کنار کشیده و آموزش و پرورش را مسئول بدانند.

همچنین علاوه بر استفاده از بزرگان تعلیم تربیت در آموزش و پروش نیاز است برای توجه به روش های جدید برنامه ریزی کنیم./ل

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار