دبیراجرایی نخستین کنفرانس ملی خدمات شهری و محیط زیست گفت: نخستین کنفرانس ملی خدمات شهری و محیط زیست 17 و 18 مهرماه 92 در مشهد برگزار می‎شود.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی مدیریت خدمات و محیط زیست شهری شهرداری مشهد، رمضانعلی شورابی اظهار داشت: کلانشهرها با چالش‏های زیست محیطی مواجه‌اند و مدیریت خدمات شهری می‌تواند با ترویج و تزریق آگاهی عمومی در بین شهروندان نسبت به مسائل زیست محیطی و لحاظ کردن رویکردهای زیست محیطی در برنامه‌ریزی‌ها و سیاستگذاری‌های کلان شهری، در راستای کنترل و برطرف کردن این چالش‌ها گام بردارد.

وی افزود: دستیابی به شهری سبز، زیبا، شاداب و سرزنده با فضاهای عمومی متنوع و گسترده، شهری ایمن و مقاوم در برابر انواع آسیب‏ها و مقاوم در برابر مخاطرات و سوانح، شهری پایداری و منسجم با ساختاری مناسب جهت سکونت، فعالیت و فراغت و همچنین شهری روان با رفاه عمومی و زیرساخت‎های مناسب همراه با برابری‏ها و تامین عادلانه حقوق شهروندی را از اهداف مدیریت خدمات و محیط زیست شهری است.

شورابی خاطرنشان کرد: نیل به این اهداف ما را بر آن داشت تا برای استفاده از نظرات راهگشا و توصیه‎های محققان، اساتید، متخصصان و تمام اندیشمندان، برگزاری نخستین کنفرانس ملی خدمات شهری و محیط زیست را در روزهای 17 و 18 مهرماه امسال، در پایتخت معنوی ایران با همکاری شهرداری مشهد و دانشگاه فردوسی برنامه‎ریزی کنیم.

وی برگزاری این کنفرانس را فرصتی مناسب جهت آشنایی هر چه بیشتر و بهتر محققان، دانشجویان و مدیران شهری با پیشرفت‏ها و دستاوردهای روزآمد علمی و محملی برای آشنایی آنان با محیط‌های اجرایی دانست و بهره‌گیری از توانمندی‌ها و ظرفیت‌های متخصصان دانشگاهی سراسر کشور و همچنین مدیران اجرایی و مسئولان در حوزه خدمات و محیط زیست شهری را از مهمترین علل ارزش و اعتبار این کنفرانس عنوان کرد.

شورابی از تمام اساتید، دانشجویان، محققان، مدیران و کارشناسان شهرداری، سازمان حفاظت محیط زیست و سایر نهادهای اجرایی دعوت کرد که مقالات استخراج شده از آخرین یافته‎های علمی، پژوهشی و کاربردی خود را در زمینه‎های موضوعی کنفرانس از طریق سایت کنفرانس به آدرس اینترنتی http://use.mashhad.ir طبق تاریخ‎های اعلام شده ارسال کنند.

وی افزود: این کنفرانس تلاش دارد با برگزاری برنامه‏های جانبی، شامل برگزاری سخنرانی‎های علمی و میزگردهای تخصصی، برگزاری کارگاه‏های آموزشی کوتاه مدت و برپایی نمایشگاه تخصصی و دستاوردها، علاقه‏مندان را با فرصت‎ها و آخرین دستاوردهای دانش فنی در حوزه خدمات شهری و محیط زیست آشنا سازد.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.