باید سهمی را برای رشد اقتصادی و بیوتکنولوژی در نظر داشته باشیم تابتوان شاهد شکوفایی و بالندگی کشور به دور از منابع نفتی بود.

محمدعلی ملبوبي رئیس انجمن بیوتکنولوژی در هشتمین همایش ملی بیوتکنولوژی و چهارمین همایش ملی ایمنی زیستی  ایرانی در گفتگو با خبرنگار  علمي باشگاه خبرنگاران  افزود: بیوتکنولوژی می تواند غذا، تولید انرژی،  پزشکی را تحت تأثیر قرار دهد و بخصوص با افزایش روز افزون  جمعیت و تقاضای  غذا نباید بحث امنیت غذا و سلامت تهدیدی برای کشور محسوب شود.

وی با اشاره به 1200مقاله ارائه شده در این همایش گفت:سهم زیادی از مواد غذایی و سطح زیر کشت در دنیا  از آن محصولات  تراریخته است و با وجود ارزیابی این محصولات و حجت  زیاد واردات هنوز کشور ما بدلیل فناوری هراسی مدیران از بهره گیری  محصولات تراریخته محروم مانده است.

ملبوبی  گفت:  با توجه به ارزش وخدمات بیوتکنولوژی کشور نباید گفت سهم بودجه برای بیوتکنولوژی  چقدر است بلکه با نگرش در عرصه های کلان باید سهم جداگانه ای را برای رشد اقتصادی وبیوتکنولوژی در نظر داشت.

وی افزود:  توانمندی محققان نشان می دهد ارتقا و شکوفایی اقتصادی در گرو بیوتکنولوژی دور از ذهن نیست و امیدواریم بتوانیم شاهد حمایت های مادی و معنوی   دولت منتخب در این عرصه باشیم./ع2 
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار