"رائول کاسترو" رهبر کوبا روز گذشته از پيشنهاد اعطاي پناهندگي به "ادوارد اسنودن" مامور پيشين دستگاه اطلاعاتي آمريکا از سوي کشور ونزوئلا و ساير کشورهاي حوزه آمريکاي لاتين استقبال کرد و از رفتار دولت آمريکا در قبال وي انتقاد کرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از رويترز، کاسترو در جريان سخنراني روز يکشنبه خود در مجمع ملي کوبا اظهار داشت که ونزوئلا و ساير کشورهاي منطقه آمريکاي لاتين از اين حق برخوردارند که به اسنودن پناهندگي اعطاي نمايند.

وي در اين باره افزود "اين اقدام در راستاي اعتقاد با به اصل مردم سالاري و مبارزه براي رسيدن به آن است." 

خبرگزاري کوبايي "پرس لاتينا" با اعلام اين خبر افزوده است که "رائول کاسترو" اقدام دولت "باراک اوباما" رييس جمهور آمريکا در ايجاد مانع در مسير اعطاي پناهندگي به اسنودن را مصداق بارز "قلدري" و زورگويي دولت آمريکا خوانده است.

وي در ادامه سخنراني خود خاطر نشان ساخت که آمريکايي ها از منطق "سلطه گري" براي اعمال نظرات خود استفاده مي کنند و از اين موضوع به شدت انتقاد کرد. 

"ادوارد اسنودن" مامور پيشين دستگاه اطلاعاتي آمريکا به اتهام افشاي اسناد محرمانه "آژانس امنيت ملي آمريکا" و ارايه اين اسناد به خبرنگار روزنامه "گاردين" از سوي دولت اوباما تحت پيگرد قرار گرفته است. دولت اوباما همچنين با کارشکني قصد دارد تا از اعطاي پناهندگي به سانودن از سوي ساير کشورهاي جهان جلوگيري نمايد. 


آخرين اخبار جهان را اينجا بخوانيد.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار