آتلانتيک در گزارشي از وضعيت اشتغال در آمريکا، نوشت؛ رفع بيکاري در اين کشور حتي در صورتي که رکود اقتصادي ديگر پيش نيايد، حداقل تا 7 سال آينده ممکن نيست.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران، به نقل از آتلانتيک؛ اين پايگاه خبري با اشاره به گزارش اخير دولت فدرال آمريکا مبني بر روند رشد اشتغال در اين کشور ، گفت: نبايد به آمارهاي منتشر شده دلخوش بود، زيرا حتي با روند فعلي اشتغال‌زايي و حتي اگر به طور معجزه‌آسايي هيچ رکود اقتصادي ديگري را تجربه نکنيم، بازهم رفع بيکاري حداقل بيش از 7 سال طول مي‌کشد. جردن ويسمن در اين مقاله مي‌نويسد؛ کارفرمايان در ماه ژوئن 195 هزار نفر ديگر به فهرست حقوق‌بگيران خود افزودند. طبق اطلاعات دولت، در ماه مه هم 195 هزار نفر به فهرست حقوق‌بگيران اضافه شده بود و در ماه آوريل هم 199 هزار نفر صاحب شغل شده بودند. در طول يکسال گذشته، ما به طور متوسط ماهانه 191 هزار شغل ايجاد کرديم، در طول شش ماه گذشته نيز به طور متوسط 202 هزار شغل به وجود آمد و همه اينها به اين معني است که ما هنوز کار سختي در پيش‌ رو داريم.
اين گزارش مي‌افزايد؛ بيکاري هنوز بالاي 7.6 درصد است که به دليل هجوم کارگران جديد به جمع نيروي کار، نسبت به ماه قبل تغييري نداشته است.
موسسه بروکينگز پيش‌بيني مي‌کند؛ بيکاري ما تا پايان سال همچنان بالاي 7 درصد باشد، ضمن آنکه تعداد شاغلان در مقايسه با دوران اشتغال قبل از رکود، دو ميليون نفر کمتر است.
اگر فرض کنيم ما اين روند ميانگين اشتغالزايي در شش ماه گذشته را حفظ کنيم، براي بازگشت به شرايط قبل از رکود بازار کار، 10 يا 11 ماه زمان نياز داريم.
موسسه هميلتون مي‌گويد؛ وقتي نيروي کار جديدي را که وارد بازار کار مي‌شوند در نظر بگيريم، بيش از 7 سال طول مي‌کشد تا به اشتغال‌زايي کامل و رفع بيکاري برسيم، با فرض اينکه در طول اين مدت به طور معجزه‌آسايي هيچ رکود اقتصادي نداشته باشيم.
اين گزارش مي‌افزايد؛ مي‌توان ضعف بازار کار را در گزارش فعلي هم مشاهده کرد. گسترده‌ترين مقياس بيکاري دولت (موسوم به u-6 ) از 13.8 درصد به 14.3 درصد افزايش يافته است که دليل آن افزايش شديد تعداد شاغلان پاره‌وقتي است که نتوانسته‌اند شغل تمام‌وقت پيدا کنند.
علاوه‌بر‌اين؛ اشتغال در بخش صنايعي که درآمد متوسطي دارند، ضعيف است. اشتغال بخش ساختمان فقط 13 هزار مورد رشد داشته است. اشتغال در بخش توليد به همراه بخش‌هاي دولتي و ايالتي کاهش داشته است و فقط کار در بخش‌هاي خرده و رستوران جبران‌کننده بوده‌اند.
نويسنده در پايان گزارش خود مي‌نويسد؛ چندماهي است که اخبار و گزارش‌هاي خوبي مي‌شنويم، اما دليلي ندارد که کسي از گزارش دولت راضي و خشنود باشد.






اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار