معاون صداي رسانه ملي گفت:‌به لطف خدا شبكه‌هاي راديويي و عوامل برنامه ساز با كمك يكديگر توانستند در دو مناسبت متفاوت انگيزه و همبستگي مردم را افزون كنند.

به گزارش خبرنگار حوزه راديو و تلويزيون باشگاه خبرنگاران حاضر در نشست تقدير از برگزيدگان ويژه برنامه‌هاي انتخابات و نوروزي راديو، دقايقي پيش معاون صدا به همراه قائم مقام صدا و سيما از برگزيدگان اين دو مناسبت در سالن آمفي تئاتر معاونت صدا تقدير شد.


بنا براين گزارش؛ در مراسم امروز مديران و برنامه‌سازان راديو در سالن آمفي تئاتر گرد هم آمدند و محمدحسين صوفي معاون صدا ضمن تقدير از عوامل برنامه‌ساز گفت: امروز به دو مناسبت دور يكديگر جمع شديم تقدير از برنامه سازان و انتخابات و تقدير از برنامه‌سازان ايام نوروز كه بايد زودتر از اين انجام مي‌شد و به دليل انتخابات امروز موكول شد از اهداف اصلي ما در حوزه صدا بود.  
وي افزود: اين دو مناسبت "نوروز و انتخابات" شباهت هاي بسياري با يكديگر دارند از اين رو نوروز يك مناسبت ملي كه ريشه در فرهنگ و تاريخ و تمدن ما دارد و با ريشه‌هاي عميق اجتماعي و فرهنگي تا حدي هويت فرهنگي ملي ما را در تاريخ نشان مي‌دهد. و انتخابات مناسبتي ملي با تأثيرات تعيين كننده اجتماعي، در مقياس كلان كه تأثير در سرنوشت فردي و اجتماعي ما داردآينده همه ما را رقم مي‌زند.

*انتخابات نشانه توجه به سرنوشت همه مردم است

در ادامه اين گزارش معاون صدا نوروز را نشانه فرهنگ و انتخابات را نشانه توجه به سرنوشت همگان دانست و افزود: انتخابات مقوله‌اي است كه مشاركت گسترده در آن تا حدي به فعاليت رسانه‌ها به ويژه رسانه ملي از نظر اطلاع‌رساني و ايجاد انگيزه بين همه مردم از اهميت خاصي برخوردار است.
در نوروز يك مشاركت فرهنگي داريم كه با خود شادي و نشاط را براي مخاطبان به ارمغان مي‌آورد و در انتخابات رسانه ملي حركت جمعي و خلق يك حماسه بزرگ را با عنوان يك مأموريت اصلي عهده‌دار است.

*نوروز نشاط و اميد در جامعه ايراني را تقويت مي‌كند

بنابراين گزارش محمدحسين صوفي ويژگي هر دو مناسبت را مأموريت اصلي رسانه و برنامه‌سازان دانست و اظهار داشت: رسانه متناسب با مأموريت خود تحت تأثير اين دو مناسبت، به لحاظ محتوايي و كنداكتوري برنامه‌هاي خود را به گونه‌اي ديگر تغيير داد و بايد بگويم كه فشار مضاعفي به همكاران برنامه ساز ما اضافه شد و انتخابات به دليل نقش برجسته اين عملكرد طاقت فرسا را براي همكاران ما يك رفتار مثبت به حساب آورد.
وي تصريح كرد: در نوروز مردم دوران سرگرمي و تفريح خود را طي مي‌كنند و ما كمك به ايجاد نشاط اجتماعي و اميد آنها مي‌كنيم و خوشبختانه نتيجه شيريني هر دوي اين مناسبت ها براي ما به ارمغان آورد و همگان شاهد تقدير "مقام معظم رهبري" از رسانه ملي بودند و به لطف خداوند نيز سيد "عزت‌الله ضرغامي" رياست سازمان صدا و سيما نيز از راديو و عوامل برنامه‌ساز راضي بودند.

*قدردان زحمات همكاران خود هستم

بنابراين گزارش معاون صدا برگزاري اين جلسه را به دو دليل دانست و ابراز داشت: تقدير از دست اندركاران برنامه‌هاي انتخاباتي و نوروز و نيز بازنگري در برنامه‌ها و بررسي نقاط ضعف و قوت برنامه‌سازان و نتايج ارزشمند اين بررسي از دلايل اصلي برگزاري اين گردهمايي است.
وي ادامه داد: از همكارانم در اداره كل طرح و برنامه معاونت صدا و نيز هيئت انتخاب داوران و كسانيكه اين مراسم را برپا كردند تشكر مي‌كنم.

*بررسي محورهاي رسانه طراز و مطلوب 

در ادامه اين گزارش معاون صدا با اشاره به مؤلفه هاي رسانه طراز مطلوب تصريح كرد: يكي از محورهاي رسانه طراز و مطلوب كيفيت در مراحل مديريتي و نظارتي است. ملت ايران مردمي ريشه‌دار و اصيلند كه صاحب فردوسي و مولانا و زباني شيرين و فصيح تر از ديگر كشورها هستنند و در طول تاريخ تشيع را با جان خود حفظ كرده‌اند. براي چنين مردمي بايد بيشترين بضاعت را در طبق اخلاص بگذاريم و هيچ گونه حقي نداريم كه كيفيت كارها و توليدات خود را كاهش دهيم. بايد هر روز بهتر از روز گذشته باشيم و لازمه آن توجه به كيفيت و وجود زنجيره‌ي پيوسته‌اي از برنامه ريزي، منابع تقسيم كار و نظارت بر توليد است كه بهترين آن نظارت درون زا است.  
معاون صدا در ادامه با اشاره به زمان شناسي به عنوان دومين عامل رسانه طراز و مطلوب اظهار داشت: زمان شناسي عامل كليدي در كار رسانه و مهمترين سرمايه‌هاي سازمان صدا و سيما در مناسبت ها و ديگر روزهاي سال است. به عنوان مثال مناسبت "نوروز" زماني براي تفريح مردم است كه بايد در آن شادي و نشاط و اميد تقويت شود و در مناسبتي چون "انتخابات" زمان تعيين سرنوشت مردم است كه بايد با رويكرد آگاهي بخشي و اميد به آينده در دستور كار همه برنامه‌هاي ما قرار گيرد.  

*ريتم و محتوا بايد در خدمت پيام باشد

بنابراين گزارش محمدحسين صوفي با اشاره به اينكه ريتم و محتوا بايد درخدمت پيام باشد، يادآور شد: جامعه ما جامعه ديني و مسرور است همه آرامش را حق خود مي‌دانند ممكن است هريك از ما برنامه‌سازان درگيري ها و گرفتاري هاي بسياري را با خود حمل كنيم ولي حق نداريم اين ناملايمات را در برنامه‌ها تجلي دهيم كه باعث تكدر خاطر مخاطبان شود. خوشبختانه برنامه‌هاي نوروزي ما به ذات شاد و فرحبخش بودند و ويژه برنامه هاي انتخاباتي نيز در حوزه اطلاع رساني و شناخت مردم از نمايندگان و نيز كانديداها در جايگاه ويژه اي قرار داشت.
وي ادامه داد: 5 هزار ويژه برنامه انتخابات را با مدت زمان 1700 ساعت را براي اولين بار از شبكه هاي راديويي گفتگو، فرهنگ، اقتصاد و سلامت روي آنتن برديم و همه نماينگان وقت كافي داشتند تا در شبكه‌هاي راديويي چون ايران، معارف، ورزش و جوان ديدگاه هاي خود را مطرح نمايند.
صوفي تصريح كرد: امسال برنامه ها از بعد محتوايي بالايي برخوردار بود و توانست روحيه مثبت انديشي را در جامعه تزريق كند.

*همه شبكه‌ها به استقبال ماه رمضان مي روند

معاون صدا در خصوص برنامه هاي ماه مبارك رمضان و فعاليت شبكه هاي راديويي گفت: همه شبكه هاي راديويي برنامه هاي شاد و ويژه اي را براي ايام ماه مبارك رمضان تدارك ديدند كه به زودي روي آنتن مي برند و اميدواريم مورد توجه مخاطبان قرار گيرد.   
در ادامه اين نشست اهداء جوايز بخش انتخابات با حضور حجت الاسلام والمسلمين موسوي مقدم، قائم مقام رييس رسانه ملي، تقدس نژاد معاون اداري و مالي سازمان صدا و سيما، صوفي، معاون صدا، جعفري مدير كل طرح و و برنامه و نظارت معاونت صدا، شيخ محمدي دبير ستاد انتخابات معاونت صدا تقديم برگزيدگان اين بخش شد.
همچنين شبكه هاي راديويي ايران، معارف، فرهنگ، جوان، ورزش، گفتگو، جهاني صداي آشنا، اقتصاد، قرآن، سلامت و پيام حائز رتبه‌هاي برتر شدند.

گزارش از: الهه عليزاده


برچسب ها: رسانه ، نشست ، برنامه ، شبکه ، رادیو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار