احمد طیب، شیخ الازهر مصر در اظهارات اخیر خود ضمن رد اختلافات میان اهل تسنن و شیعیان، کافر دانستن شیعیان را غیرقابل قبول خوانده تأکید کرد که پست سر شیعیان در نجف اشرف نماز خواهد خواند.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران، خبرگزاری عراقی "براثا"، "احمد طیب"، شیخ الازهر مصر اعلام کرد: اگر چنین افکار بیهوده‌ای داشته باشیم، دیگر نمی‌توانیم خود را عرب با فرهنگ عربی و مسلمان با فرهنگ مسلمانی بدانیم.
وی در ادامه افزود: دشمنان امروز در کشورهای اسلامی طرح شوم و فتنه‌ برنامه‌ریزی می‌کنند تا میان ملت‌های مسلمان تفرقه ایجاد کنند و در چنین شرایطی ما به وحدت امتهای اسلامی نیاز داریم.

شیخ الازهر در ادامه افزود: وحدت عنصر مهم و ضروری در شرایط کنونی است که در آینده بدون آن نمی‌توانیم سرافراز باشیم.
احمد الطیب اخبار شبکه‌های ماهواره‌ای مبنی بر کافر دانستن شیعیان را رد کرد و گفت: چنین اظهاراتی غیرمنطقی و غیرقابل قبول است و هیچ توجیهی در قرآن، سنت و اسلام برای آن وجود ندارد.

احمد طیب تصریح کرد: ما پشت سر شیعیان نماز می‌خوانیم و به‌خلاف برخی شایعات مطرح‌شده، شیعیان قرآن دیگری ندارند اگر چنین بود قطعاً مستشرقین به آن اشاره می‌کردند.

وی همچنین اعلام کرد که هیچ اختلافی بین سنی و شیعه وجود ندارد که آنها را از اسلام خارج کند و مطرح کردن چنین شایعاتی تنها برای بهره‌برداری سیاسی از این اختلافات است.

وی در ادامه با بیان "در صورتی که به عراق سفر کنم حتماً به نجف اشرف می‌روم" گفت: هدف اصلی الازهر وحدت امت اسلامی و ایجاد اتحاد میان مسلمانان با وجود اختلاف اهل سنت و شیعه در مسایل اجتهادی است.

وی آمادگی خود را برای سفر به هر مکانی که مسلمانان در آن اجتماع کرده باشند، به‌خصوص نجف اشرف اعلام کرد.
وی به یک هیئت عراقی که اخیراً به دیدارش رفته بودند، گفت: به‌زودی به عراق می‌آیم و من پدر سنی‌ها و شیعیان هستم.
منبع: تسنیم
برچسب ها: شیعیان ، الازهر ، وبگردی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.