وزير اقتصاد در مجمع عمومي ساليانه بيمه مركزي عنوان كرد:

فشار حوادث غيرمترقبه را از روي دوش دولت برداريم

سهم بيمه هاي غيراجباري در سبد خريد بيمه اي مردم افزايش يافته كه اين به معناي عملكرد صحيح بيمه در حوزه فرهنگسازي است.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران ، سيد شمس الدين حسيني كه در مجمع عمومي ساليانه بيمه مركزي سخن مي گفت ضمن اعلام مطلب فوق، افزود: صنعت بيمه امروز به درجه اي از توانمندي رسيده است كه حتي ريسك هاي بزرگتر و فراتر از موارد رايج را مي پذيرد كه اين امر به شادابي فضاي توليد و خدمات در كشور منجر مي شود.

وزير امور اقتصادي و دارايي خاطرنشان كرد: صنعت بيمه روز به روز به سمت رقابتي تر شدن پيش مي رود كه خوشبختانه اين مساله با اصلاح ساختارها و آيين نامه ها هم زمان شده است.

رييس مجمع عمومي بيمه مركزي جمهوري اسلامي ايران با تاكيد بر اهميت يكپارچه سازي اطلاعات سازمان ها و دستگاه هاي كشور، گفت: زيرساخت هاي الكترونيكي بيمه مركزي شكل مطلوب و قابل قبولي دارد و تجميع بيش از ۹۰ درصد اطلاعات شركت ها، نشانه آشكار توفيق اين مجموعه در تكميل زير ساخت هاي الكترونيكي حكايت دارد.

وي با اشاره به تغيير نگاه مردم به صنعت بيمه در طي سال هاي اخير، اظهار داشت: با نگاهي گذرا به آمار در مي يابيم كه سهم بيمه هاي غيراجباري در سبد خريد بيمه اي مردم افزايش يافته كه اين به معناي عملكرد صحيح بيمه در حوزه فرهنگسازي است.

وزير اقتصاد با اشاره به حوادث تلخ طبيعي نظير سيل و زلزله در سال هاي اخير، به نقش كليدي صنعت بيمه در كاهش آلام مردم اشاره كرد و گفت: بايد به اين سمت حركت كنيم كه فشار حوادث غيرمترقبه را از روي دوش دولت برداريم كه اين امر جز با توسعه و همگاني شدن صنعت بيمه ممكن نيست.

حسيني اظهار داشت: كسب رتبه نخست جهان در شاخص رشد حق بيمه هاي توليدي – آن هم در دو سال پياپي – يك موضوع ساده نيست و قطعا يك دستاورد بزرگ محسوب مي شود كه همه بايد به آن افتخار كنيم.

وي تصريح كرد: هر فعاليت اقتصادي و حتي اجتماعي كه قابل تعريف در مدل هاي بيمه اي باشد، بايد از پوشش هاي كافي بيمه اي بهره مند باشد تا فضاي توليد و كسب و كار ، شاداب تر و قابل اعتماد تر شود.

 وزير امور اقتصادي و دارايي با اشاره به برخي تحريم هاي صورت گرفته در خصوص فعاليت بيمه اي كشور تصريح كرد: تحريم ها در صنعت بيمه فرصتي را ايجاد كرد تا در ابعاد گوناگون و مهم صنعت بيمه دقت بيشتري داشته باشيم و اهميت اين صنعت را در كاركرد دستگاه هاي ديگر كشور درك كنيم و به تبع آن شرايطي را فراهم بياوريم كه صنعت بيمه اي در خور نام و شان مردم بزرگ ايران داشته باشيم.

انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار