نمایش موزیکال عروسکی "سلام جوجو" به نویسندگی کلر ژبرت و کارگردانی فهیمه میرزاحسینی ویژه کودکان در سالن گوشه فرهنگسرای در حال برگزاری ست .

به گزارش باشگاه خبرنگاران، این نمایش داستان زندگی طوطی ای است که نمی‌خواهد به دنیا بیاید و راکون پیر تصمیم می‌گیرد با صحبت کردن با او برای به دنیا آمدن راضی اش کند. 
فهیمه میرزاحسینی کارگردان این نمایش طی گفت و گویی با روابط عمومی فرهنگسرای نیاوران در خصوص این نمایش جذاب گفت :« نمایش سلام جوجو هفتمین کار من و دومین کار گروه درخت سیب است. متن این نمایش نوشته نویسنده خانم فرانسوی به نام کلر ژبرت است که به فارسی ترجمه شده و موضوع مرگ را برای بچه ها خیلی شیرین و لطیف بیان کرده است. ما با خواندن این داستان به فکر تولید این کار افتادیم و با تنها تغییر مختصری در داستان و تبدیل آن به نمایشنامه این کار را به اجرا رساندیم .» 
وی افزود :«ما در این داستان برخلاف داستان اصلی که بچه خرگوش است ،جوجه طوطی را برای نمایش انتخاب کردیم ، چون نمایش به دنیا آمدن جوجه ها بهتر بود و اینکه طوطی نسبت به پرنده های دیگر زیبا تر و باهوش تر هستند وساخت  و طراحی عروسک های این نمایش کار سیما و سمانه میرزاحسینی بود . » 
میرزا حسینی با اشاره به موسیقی و طراحی صحنه این اثر ادامه داد :«موسیقی این نمایش کار سعیده میرزاحسینی است . این نمایش به دلیل اینکه موضوع مرگ را برای کودک  مطرح می کند موسیقی اش باید با دقت زیادی ساخته می شد که این کار را متفاوتر از کارهای دیگر نشان می داد.  پس نیاز به موسیقی آرام و در عین حال شادی  داشت. طراحی و ساخت دکور این نمایش نیز کار علی تابع امام است و با تحلیلی که از این داستان داشتیم این بود که  برای دکور این نمایش از کرهء بزرگی که نماد زمین و دنیا است استفاده کنیم .» 
کارگردان نمایش «سلام جو جو » با بیان این مطلب که سالن گوشه  فرهنگسرای نیاوران سالنی مناسب برای اجرای نمایش کودک است گفت :«  به نظر من سالن گوشه مکان مناسبی برای اجرای نمایش کودک است  و از جمله نمایش عروسکی چون تماشاگر دید مناسبی برای دیدن نمایش دارد و استقبال از این نمایش نیز خوب بوده است و امیدوارم که این روند رو به بهبود باشد.» 
گفتنی ست در این نمایش سعیده و سمانه میرزاحسینی به ایفای نقش می‌پردازند و علی تابعه ‌امام طراحی صحنه و نور این نمایش را بر عهده دارد. 
شایان ذکر است، نمایش "سلام جوجو" تا 4 مردادماه، ساعت 19، در سالن گوشه فرهنگسرای نیاوران به صحنه می‌رود./ي2
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار