نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید گفت: مبارزه امام(ره) در راستای پیروزی انقلاب با سه مثلث شوم یعنی آمریکا شاه و رژیم غاصب صهیونیستی آغاز شد که در این راستا امام ضلع اول این مثلث یعنی شاه را که با تمام وجود در خدمت آمریکا و رژیم غاصب صهیونیست بود ساقط کرد.

 به گزارش خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، حجت‌الاسلام و‌المسلمین رحیمیان نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و ابو‌شریف نماینده جنبش اسلامی فلسطین در نشست خبری مشترک که با محوریت "مقاومت اسلامی و بیداری اسلامی" به منظور بررسی تحولات فلسطین صبح امروز (سه شنبه) در خبرگزاری قدس برگزار شد، گفت: زمانی شاهد بودیم که دنیا جرأت ابراز وجود در برابر آمریکا و ابرقدرت‌ها را نداشت.

وی ادامه داد: حدود 50 سال پیش امام(ره) با استناد به آیات شریفه قرآن، مبارزه خود را با سلطه‌گرانی که هدفی جز عینیت بخشیدن به منافع خود نداشتند، آغاز کرد.

رحيمي با بيان اينکه مبارزه امام(ره) در راستای پیروزی انقلاب با سه مثلث شوم یعنی آمریکا شاه و رژیم غاصب صهیونیستی آغاز شد، تصريح کرد: امام ضلع اول این مثلث یعنی شاه را که با تمام وجود در خدمت آمریکا و رژیم غاصب صهیونیست بود ساقط کرد.

وی اضافه کرد: اگر خیري برای مسلمانان در راستای مسائل سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و.. بوجود آید دشمنان را ناراحت مي‌کند و هر جا که گرفتاری بر مسلمانان غلبه کند آنها خوشحال شده‌اند.

نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید در ادامه افزود: دشمنی آنان با اسلام در زبان‌ رسانه‌ها، مطبوعات و سينماي هالیوودي آنها موج مي‌زند و آنچه که آنها در سینه نسبت به مسلمانان دارند از چیزی که بر زبان‌هایشان جاری است بیشتر است.

رحیمیان اظهار داشت: امام(ره) مبارزه با آمریکا و رژیم غاصب صهیونیست را بعنوان اصل اساسی نهضت اسلامی آغاز کرد که در ابتدای این مسیر دست خالی بودند و اين در حالي بود که دشمنان امام(ره) همه چیز غیر از خدا را داشتند و امام(ره) به جز خدا هیچ چیز نداشت. و این درس بزرگی برای کسانی است که پیرو راه امام  هستند.

وي اظهارداشت: زمانی که امام(ره)  تنها بودند و افرادي که از سوي رژیم شاه به عراق پناهنده شده بودند، این افراد تلاش مي‌کردند تا با جلوه دادن اهداف مشترک خود با امام (ره) به ايشان نزدیک شوند که امام(ره) این مسئله را نپذیرفتند و این رمز اساسی جاودانگی راه امام(ره) است که برای خدا خدمت کردند و خارج از دایره حق راه را نپذیرفتن است.

رحيميان با اشاره به شکل‌گیری انقلاب در مصر افزود: تصور ما در ابتدا این بود که با شکل‌گیری انقلاب در مصر، غزه دوران طلایی خود را آغاز مي‌کند، اما زمانی که آن گونه که قرآن خواسته عمل نکنیم راه به جایی نمی‌بریم و آنچه که امروز در جهان اسلام شاهد آن هستیم تحت تأثیر احیای قرآن است.

نماينده ولي فقيه در بنياد شهيد افزود: ما متکی اشخاص نيستيم و شاخص اصلی ما قرآن و خداست و مرزی بین خودمان و جهان عرب قائل نبوده و مرز ما بین حق و باطل است.

وی با اشاره به اینکه بحث فلسطین به عنوان اصلی‌ترین شاخص در منطقه مطرح است، افزود: 46سال قبل در جنگ شش روزه اسرائیل ظرف مدت 6 روز بلندی‌های جولان و غرب رود اردن را اشغال کرد که در این راستا یکی از ژنرال‌های مصر بعد از جنگ 33 روزه نزد سید حسن نصرالله آمده و این جنگ‌ها را جنگی واقعی قلمداد کرد که بعد از 40 سال از جنگ ژوئن و رژیم غاصب صهیونیستی 40 برابر تجهیزات خود را قوی‌تر کرده و در این جنگ با تمام توان جنگیده است که سرانجام منجر به شکست این رژیم جعلی شده و تمام عظمت دروغین که با قدرت‌های نظامی فراهم کرده بود در این جنگ 33 روزه برهم خورده است.

رحيميان با اشاره به نقش بیداری اسلامی تغییر نگاه قوم‌نگاری و تبدیل آن به نگاه دینی اسلامی و جهاد فی‌سبیل‌الله افزود: این موضوع از نهضت امام خمینی (ره) آغاز شده و این موثر برای شکست آمریکا و اسرائیل بوده است.

نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید در پایان خاطرنشان کرد: ما امیدواریم در جنگی دیگر که بیش از 1 روز به طول نخواهد کشید شاهد شکست غده سرطانی یعنی آمریکا و رژیم غاصب صهیونیسم باشیم.

انتهای پیام/

برچسب ها: شکست ، مثلث ، شوم ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار