قائم مقام موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) گفت: ارزش انسان‌ها نزد خداوند متعال تقوا و ایمان است و ماه رمضان بهترین فرصت برای ترقی در زمینه تقوا است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگارران قم، حجت‌الاسلام والمسلمین محمود رجبی اظهار داشت: همان‌طور که پیامبر گرامی اسلام فرمودند رمضان ماه برکت، رحمت و مغفرت است یعنی در این ماه اعمالی که انسان‌ها انجام می‌دهند چه اعمال فردی و چه اعمال اجتماعی اگر خالصانه برای خدا باشد خداوند پاداش او را چندین برابر می‌کند و اثر اجتماعی او در سعادت فرد و جامعه نیز چندین برابر است.

وی افزود: این لطف الهی است که در ماه ضیافت الهی اعمال چند برابر نتیجه دهی و ثمر بخشی دارد، از سوی دیگر در این ماه خداوند متعال یک نظر لطفی به همه بندگان دارد که می‌خواهد همه بندگان را مورد عنایت خود قرار داده و آنها را از سختی‌ها و عذاب‌ها نجات دهد.

قائم مقام موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی بیان کرد: خداوند متعال در این ماه بندگان خود را از آلودگی‌ها، آسیب‌ها و از عواقب سخت کارهای خود نجات می‌دهد و این یک عنایت و یک لطف ویژه است؛ باید همگان این فرصت را غنیمت شمارند و به گونه‌ای عمل کنند که مورد رحمت و عنایت خداوند قرار بگیرند.

وی ادامه داد: همچنین رمضان ماه آمرزش گناهان است و خداوند در این ماه به هر بهانه‌ای در صدد این است که گناهان گذشته بندگان خود را ببخشد و به همین دلیل طبق همین روایت پیامبر فرمودند کسی که در این ماه آمرزیده نشود بدبخت خواهد بود زیرا شرایط برای آمرزش در این ماه بسیار فراهم است./س

برچسب ها: قم ، رمضان ، ترقی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.