رئیس سازمان دارالقرآن از صدور یک میلیون و 896 هزار چاپ و نشر قرآن خبر داد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران مهدی قره شیخلو وی در نشست خبری خود در تشریع عملکرد سازمان دار القرآن با توجه به بودجه و اعتبارات این سازمان اظهار داشت: مهمترین حوزه ی برنامه ی سازمان دارالقرآن، توسعه آموزش های قرآنی است.
بر این اساس در سال 91، 30 هزار نفر تحت آموزش های عمومی و 5 هزار و 500 نفر از آموزش های تخصصی این سازمان بهره مند شدند.
وی در ادامه افزود:در آموزش مفاهیم 50 هزار نفر، حفظ قرآن درقالب های مختلف 26 هزار نفر، و آموزش یک هزار مدیر موسسات قرآنی، بر پایی کارگاه های مهارت زندگی قرآنی برای 226 هزار و 500 نفر در 12 دوره آموزشی از اقدامات این سازمان  در سال گذشته است.
وی با توجه به فعالیت های بخش پژوهش اظهار داشت: راه اندازی چند شورای مختلف کارشناسی و ارائه 100 طرح و برنامه، تألیف 12 عنوان کتاب از فعالیتهای سازمان در این بخش است.
وی با اشاره به برگزاری نهمین دوره مسابقات تفسیر عنوان کرد: شرکت 10 هزار نفر در نهمین دوره مسابقت تفسیر ، شرکت 6هزار و 515 نفر در هفتمین دوره ی اعطای مدرک به حفاظ قرآن کریم، برگزاری 62 جشنواره قرآنی کودک و خانواده، برگزاری محفل انس با قرآن در ماه مبارک رمضان در 130 مسجد کشور به صورت هفته ای، 40 اردوی تفریحی و آموزشی، 1500 برنامه ی قرآنی در دهه ی فجر، از جمله فعالیت های این سازمان در سال گذشته است.
قره شیخ لو با اشاره به اینکه مدیریت 37 درصد مؤسسات قرآنی را آقایان و 63 درصد به عهده خانم هاست گفت: برای کیفی کردن مؤسسات طرح سطح بندی یک هزار و 524 مؤسسه در دستور کار قرار گرفت و مؤسسات از درجه 1 تا 5 سطح بندی شدند.
وی با اشاره به فعالیت های حوزه نظارت بر چاپ و نشر قرآن این سازمان اظهار کرد: سال گذشته 12 هزار و 989 جزء قرآن توسط کارشناسان سازمان دارالقرآن تصحیح و 353 مجوز چاپ برای 3 میلیون 920 هزار و 220 قرآن صادر و 184 مجوز نشد، و یک میلیون و 896 هزار مجوز چاپ و نشر صادر شد.

* تولید یک میلیون عدد کالای قرآنی درسال 91

قره شیخلو در ادامه با اشاره به فعالیت های نمی درصد این سازمان بیان داشت: پس از کم کردن 3 درصد اعتبارات برای راه اندازی صندوق حمایت از فعالیت های قرآنی 11 میلیارد و 375 میلیون و 73 هزار تومان سال گذشته به سازمان اختصاص پیدا کرد.
وی  در ادامه تصریح کرد: با بهر گیری از اعتبارات نیم درصد؛ 120 هزار نفر در زمینه قرائت قران و نماز آموزش دیدند و به هر کدام یک جلد کتاب روخوانی، تجوید و سی دی آموزشی نماز به صورت رایگان اهدا شد.
وی اظهار داشت: آموزش 7 هزار نفر در حوزه ی پیش دبستانی و چاپ و توزیع 14 هزار جلد کتاب راه اندازی 300 جلسه قرآن خانگی با در نظر گرفتن یک بسته حمایتی به ارزش ریالی 700 هزار تومان بود.
وی همچنین به راه اندازی 29 مرکز آموزش تخصصی قرآن در 29 استان کشور اشاره کرد و بیان داشت: 500 مدیر قرآنی در حوزه ی مفاهیم آموزش های لازم را فرا گرفتند و در حوزه ی مجازی سند راهبردی قرآن و فضای مجازی تدوین شد.
وی تاکید کرد: سازمان دارالقرآن در بودجه نیم درصد، 1 میلیون عدد کالا و محصول قرآنی تولید و توزیع  داشته است.
وی در ادامه از راه اندازی صندوق حماسه از فعالیت های قرآنی خبرداد و گفت : این صندوق با سرمایه اولیه یک میلیارد و 500 میلیون تومان فعال خود را آغاز می کند و تا 3 ماه آینده قادر خواهد بود، به 300 مؤسسه قرآنی مردمی وام قرض الحسنه  اعطا کند.
وی تصریح کرد: سقف اعتبار این وام بر اساس درجه بندی مؤسسات متفاوت است و تلاش است با افزایش بودجه ی صندوق تعداد بیشتری از مؤسسات وام اعطا شود.
وی در پایان از همه ی مؤسسات و ادارات در خواست انتشار عملکرد قرآنی خود را با استفاده از بودجه ی نیم  درصد داشت و تأکید کرد:  از همه ی دستگاههای فرهنگی درخواست می کنیم که گزارش عملکرد خود را به مردم ارائه کنند تا اثرات فعالیت های قرآنی مشخص باشد./ف
برچسب ها: قرآن ، حوزه ، مدیر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار