عضو کميسيون برنامه و بودجه مجلس گفت: اکنون 21 نماينده امضا کننده اين طرح درخواست مطرح شدن "طرح استمرار حقوق مكتسبه غير مالي نمايندگان" را در صحن علني دارند ولي هنوز اين طرح در دستور کار قرار نگرفته است.

عزت الله يوسفيان ملا نماينده مردم آمل و لاريجاني در مجلس در گفتگو با خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران درباره "طرح استمرار حقوق مكتسبه غير مالي نمايندگان" گفت: طرح اختصاص امکاناتي نظير اعطاي پاسپورد سياسي، دريافت طرح ترافيک و مجوز حمل سلاح در مجلس هشتم مطرح شد.

عضو کميسيون برنامه و بودجه ادامه داد: اين طرح در مجلس هشتم در کميسيون آيين‌نامه به تصويب رسيد ولي در صحن علني مجلس مطرح نشد.

وي افزود: اين امکانات مادي نيست و نمايندگان در صورت داشتن شرايط احراز آن با پرداخت هزينه دريافت هر يک از اين امکانات مي‌توانند از آن برخوردار شوند.

يوسفيان ملا تصريح کرد: برخي از نمايندگان در مناطق خاصي زندگي مي‌کنند که پس از پايان عمر نمايندگي براي حفاظت از جان خود نياز به حمل سلاح دارند از اين رو در نظر گرفتن شرايطي متناسب با قانون براي دريافت سلاح براي نمايندگان غيرقانوني نيست.

اين نماينده مجلس با بيان اين که هر يک از اين امکانات مدت مشخصي دارد، افزود: به هيچ عنوان در اين طرح موضوع مادام العمر مطرح نشد بلکه هر يک از امکانات در نظر گرفته شده يک‌ساله است.

وي در پاسخ به اين سوال که چرا مرکز پژوهش‌هاي مجلس اکنون اين طرح را تبعيض آميز و غيرقانوني خوانده است، گفت: اين طرح در زماني که رئيس کنوني مرکز پژوهش‌هاي مجلس عضو کميسيون آيين‌نامه داخلي مجلس بود به تصويب رسيد و او نيز در جريان تصويب اين طرح قرار داشت از اين رو نظر کارشناسي مرکز پژوهش‌ها منطقي به نظر نمي‌رسد.

عضو کميسيون برنامه و بودجه با اشاره به مطرح شدن دوباره طرح مذکور، خاطر نشان کرد: اکنون 21 نماينده امضا کننده اين طرح درخواست مطرح شدن آن را در صحن علني دارند ولي هنوز اين طرح در دستور کار قرار نگرفته است.

انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار