رئيس دانشگاه شهركرد در آئين رونمائي از عامل ضد سرطان تاكسول با منشاء ميكروبي و قارچ كش بيولوژيك توليد شده در اين دانشگاه گفت: دانشگاه شهركرد در مسير پيشرفت علمي كشور گام هاي موثري برداشته است.

اسماعيل اسدي رئيس دانشگاه شهركرد در آئين رونمائي از اكتشافات دكتر محسن مبيني عضو هيئت علمي گروه ژنتيك دانشگاه شهركرد گفت: طي 6 سال گذشته، تعداد پارك هاي علم و فناوري كشور از 14 مورد به 31 مورد و تعداد انجمن هاي علمي از 159 مورد به 280 مورد افزايش پيدا كرده است، همچنين ميزان رشد فن آوران از 3300مورد به 19000مورد را چشمگير و قابل توجه عنوان كرد.
اسدي در ادمه عنوان كرد همه ي پيشرفت هاي امروز ما نشان دهنده ي اين است كه كشور  فشارها را پشت سر گذاشته و از اينكه دانشگاه شهركرد نيز توانسته در بخشي از اين پيشرفت ها سهيم باشد ابراز خرسندي كرد و از همه تلاشگران اين دانشگاه تشكر نمود.
رئيس دانشگاه شهركرد با اشاره به قوانین پنج ساله توسعه گذشته کشور گفت: طبق این قوانین مقرر شد سه درصد از درآمد ناخالص کشور در بخش پژوهش هزینه گردد ولی به دلیل برخي مشکلات و موانع کمتر از يك درصد درآمد ناخالص ملی به این امر اختصاص داده شده و خواستار رفع اين موانع شد.
وي تاكيد كرد این در حالی است که در بعضی کشورها این میزان به 12 درصد درآمد ناخالص ملی می‌رسد.
اسدي با اشاره به اينكه در حال حاضر، نزديك به 40 رشته ي دكتري تخصصي و 60 رشته ي كارشناسي ارشد در دانشگاه شهركرد وجود دارد گفت: با اين وجود،  توسعه ي تحصيلات تكميلي همچنان در اولويت برنامه هاي دانشگاه شهركرد است و تاكنون نيز   اين دانشگاه در مسير پيشرفت علمي كشور گام هاي موثري برداشته است.
وي موفقيت بزرگ عضو هيئت علمي اين دانشگاه در خصوص تولید عامل ضد سرطان تاكسول از زیست توده قارچی با فرآیند تخمیر میكروبی و همچنين تولید عامل كنترل زیستی به منظور حذف قارچ های بیماری زای گیاهی با فرآیند تخمیر را به همه ي پ‍ژوهشگران و فعالين علمي دانشگاه شهركرد تبريك گفت. /س
برچسب ها: دانشگاه ، شهرکرد ، پیشرفت ، علمی ، گام
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.