استفاده از عينك آفتابي و يا طبي براي محافظت از چشم ها اهميت فراواني دارد اما در عين حال بايد با راهكارهايي مانع از ايجاد عوارض توسط آن شد.

به گزارش خبرنگار علمي باشگاه خبرنگاران، عينك آفتابي و طبي و استفاده ي زياد از آن موجب مي شود تا سطح پوست در محل تماس عينك با آن مانند كناره هاي بيني و يا پشت گوش ها دچار التهاب شود.

گفتني است: اين سائيدگي مي تواند باعث التهاب بويژه در پشت گوش شود به همين دليل چشم پزشكان توصيه مي كنند تا افراد به صورت مرتب و هرازگاهي عينك را از چشم برداشته و نواحي دوربيني و پشت گوش ها را ماساژ دهند تا مانع از جا انداختن عينك بر روي پوست شود.

بررسي ها نشان مي دهند:افراد مي بايست توجه خاصي به جنس عينك طبي و يا آفتابي خود داشته باشند و دقت كنند تا محصولي را خريداري كنند كه پوست آنها به آن عنصر حساسيت و آلرژي نداشته باشد.

شستن عينك آفتابي و طبي با محلول هاي شوينده علاوه بر حفظ پاكيزگي و جلوگيري از بروز آكنه در محل تماس عينك با پوست باعث ديد بهتر براي فرد همينطور عدم انتقال شوره هاي سر و عرق سوز شدن به علت چسبيدن نمك موجود در عرق بدن به دسته هاي عينك مي شود.

همينطور در صورت بالا بودن نمره ي عينك و سنگيني شيشه يا پلاستيك عينك مي توان با مشاوره يا پزشك معالج راهكارهاي ديگر را آزمايش نمود./ع2
برچسب ها: عینک ، گوش ، عرق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.