114 تن از نمایندگان مجلس عوام انگلیس از طرح لزوم کسب موافقت دولت از پارلمان در خصوص هر گونه کمک تسلیحاتی به شورشیان سوریه حمایت کردند. تنها یک نماینده مجلس عوام با این طرح مخالفت کرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگـزاری رویترز، پارلمان انگلیس از دیوید کامرون نخست وزیر این کشور خواست حق وتو را در خصوص هر گونه اقدام این کشور برای مسلح کردن شورشیان سوریه در آینده به پارلمان بدهد.

مقامات انگلیس اعلام کرده اند تا کنون هیچ گونه تصمیمی در خصوص مسلح کردن شورشیانی که علیه بشار اسد رئیس جمهور سوریه می جنگند اتخاذ نکرده اند. این در حالی است که نقش انگلیس در لغو تحریم اتحادیه اروپا در ارسال تسلیحات به سوریه درماه مه به گمانه زنی ها درباره تصمیم دولت انگلیس برای کمک به شورشیان سوریه دامن زد.

این اقدام مجلس عوام انگلیس هر چند نمادین شمرده می شود، از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. این اقدام پارلمان بدین معنا است که کامرون مجبور خواهد بود برای ارسال تسلیحات به سوریه موافقت پارلمان را جلب کند. منابع آگاه در این باره اعلام کردند این به معنی وتوی موثر پارلمان بر تصمیم کامرون در این خصوص خواهد بود.

یک منبع آگاه دولت انگلیس در این باره گفت وزرای دولت عقیده دارند در صورتی که موضوع ارسال تسلیحات به شورشیان سوریه مطرح شود، مجلس عوام این کشور به آن رای مخالف خواهد داد.

بسیاری از نمایندگان پارلمان انگلیس که از اعضای حزب محافظه کار کامرون هستند عقیده دارند ارسال تسلیحات به مخالفان دولت در سوریه ممکن است به تشدید درگیری ها منتهی یا باعث شود این تسلیحات دراختیار افراط گرایان قرار بگیرد.


برچسب ها: مجلس ، انگلیس ، سوریه ، سلاح ، شورشیان ، رای
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار