مركز ملي ذخاير ژنتيكي و زيستي ايران در زمينه شناسايي ميكروارگانيسم ها جزو 10 كشور دنياست.

سيد ابوالحسن شاهزاده فاضلي رئيس مركزملي ذخاير ژنتيكي و زيستي ايران در گفتگو با خبرنگار علمي باشگاه خبرنگاران،‌ افزود: بانك ميكروارگانيسم ها مركز ملي ذخاير ژنتيكي و زيستي به همت متخصصان خود در شناسايي و نگهداري ميكروارگانيسم ها به خودكفايي رسيده است.

وي اظهار داشت: اين مركز با جديت تمام در حال افزايش توانايي هاي خود بوده و در زمينه افزايش اعتبار علمي كشور در علوم زيست فناوري و تنوع زيستي، با تلاش هاي زياد توانسته به اهداف بالايي دست يابد.

شناسايي و معرفي 30 ميكروارگانيسم جديد پروكاريوتي در ايرن

سيد ابوالحسن شاهزاده فاضلي رئيس مركز ملي ذخاير ژنتيكي و زيستي ايران در ادامه گفت: تاكنون 30 ميكروارگانيسم جديد پروكاريوتي در ايران شناسايي و معرفي شده است كه 22 گونه آن توسط محققان اين مركز انجام پذيرفته است.

وي خاطر نشان كرد: اين نهاد تجارب مختلف و پراكنده در امر شناسايي و سيستماتيك ميكروارگانيسم ها در كشور را متمركز نموده و با بومي سازي دانش فني شناسايي گروه هاي مختلف ميكروارگانيسم ها توانسته به اين جايگاه برسد.

رئيس مركز ملي ذخاير ژنتيكي و زيستي ايران با اشاره به توانمندي اين مركز در ارائه ميكروارگانيسم هاي بومي گفت: اين ابتكار با هوشمندي كامل حول رسالت اصلي آن كه همانا حفظ ثروت هاي ملي و جلوگيري از تضييع آنهاست، به تحقق پيوسته است./ع2

برچسب ها: میکرو ، ارگانیسم ، ژنتیک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.