تیرگی دور چشم یکی از عوامل نشان دهنده بیماری های کلیوی و اختلالات عملکرد تیروئید است.

دکتر امیر هوشنگ احسانی متخصص پوست و مو در گفتگو با خبرنگار  علمي باشگاه خبرنگاران با بیان اینکه تیرگی دور چشم یکی از مشکلاتی است که افراد به دلیل به متخصصان پوست مراجعه می کنند، گفت: علت اصلی تیرگی دور چشم عامل ژنتیک اما عواملی همچون کم خوابی، مصرف سیگار، تغذیه نامناسب، کم شدن مایعات، کاهش وزن و افزایش وزن در ایجاد بیماری تیرگی دور چشم موثر هستند.

وی ادامه داد: همچنین حساسیت و خارش دور چشم که البته در فصل بهار شایع تر است موجب کم شدن بافت چربی دور چشم شده و سبب تیرگی دور چشم می شود.

وی در ادامه با بیان اینکه تیرگی دور چشم می تواند از علائم بیماری تیروئید باشد و یا مشکلات کلیوی باشد، گفت: با توجه به اینکه یکی از علائم بیماری تیروئید و مشکلات کلیوی تیرگی دور چشم است از این رو افراد با مشاهده تیرگی دور چشم حتما به پزشک مراجعه کنند.

این متخصص پوست و مو در خصوص عوامل تشدید و خفیف دهنده تیرگی دور چشم افزود: تغذیه مناسب، استفاده از سبزیجات و میوه جات تازه از جمله عواملی است که موجب کاهش تیرگی دور چشم می شوند اما رژیم های سریع برای کم شدن وزن و استفاده زیاد از پروتئین از جمله عوامل تشدید دهنده تیرگی دور چشم هستند.

احسانی در پایان به اولین اقدام برای درمان تیرگی دور چشم را درمان دارویی دانست و اظهار داشت: در صورت نبودن دارو از لایه بردار استفاده می شود و اگر درمان دارویی و لایه برداری موثر نبود برای کاهش تیرگی دور چشم از لیزر استفاده می شود./ع2
برچسب ها: چشم ، تیرگی ، تیروئید
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار