استاد حوزه علمیه قم گفت: قرآن کریم مهم‌ترین منبع معرفتی نسبت به امام زمان (عج) است و ده‌ها آیه قرآن در ارتباط با وجود مقدس امام زمان (عج) نازل شده است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم، حجت‌الاسلام والمسلمین سید احمد میردامادیان   امروز در جمع زائران مسجد مقدس جمکران با بیان اینکه ماه مبارک رمضان ماه پاک شدن بندگان از گناهان است، اظهار داشت: گناه و معصیت جان و روح انسان را آلوده، سیاه و ظلمانی می‌کند و اگر ارتکاب گناه ادامه پیدا کند و به فرموده امام حسن عسگری (ع) گناه در قلب و روح انسان بماند به تدریج ریشه‌های ایمان را می‌سوزاند.

وی ادامه داد: در ماه مبارک رمضان با توبه، گریه و اشک باید قلب و روح را پاک کرد، ماه رمضان ماه پاکی است و مهم‌ترین بُعدی که انسان باید خود را در آن پاک کند بُعد اعتقادات است، بسیاری از افراد مشکلات اعتقادی دارند، اما از آن مطلع نیستند و در توحید و نبوت و امامت مشکل دارند.

استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه دلیل بسیاری از مشکلات در خانواده‌ها و جوامع مسئله ضعف در اعتقادات است، بیان داشت: اگر مشکل اعتقادات حل شود، مشکلات اخلاقی نیز حل خواهد شد. دلیل اینکه برخی افراد نسبت به رعایت احکام شرعی بی‌توجه هستند، سستی در اعتقادات است و باید سعی کنیم در ماه مبارک رمضان اعتقادمان را پاک کنیم.

وی افزود: اگر در سال‌های اخیر در گوشه و کنار می‌بینیم برخی ادعای مهدویت می‌کنند و بعضی نیز دور این افراد جمع می‌شوند، به دلیل آن است که شناخت خوبی نسبت به حضرت ولیعصر (عج) ندارند و معرفت واقعی نسبت به آن بزرگوار را کسب نکرده‌اند، کسی که می‌خواهد یار و در زمره اصحاب و انصار حضرت باشد، باید به مقام ایشان معرفت داشته باشد.

استاد حوزه علمیه قم، مهم‌ترین منبع معرفتی نسبت به امام زمان (عج) را قرآن کریم دانست و ابراز داشت: ده‌ها آیه قرآن در ارتباط با وجود مقدس امام زمان (عج) است و چه زیبا حضرت حق امام زمان (ع) را برای ما معرفی کرده و صفات، فضائل، مناقب و اوضاع هنگام ظهور ایشان و همچنین ویژگی‌های حکومت مهدوی را برای ما در قرآن بیان می‌کند./س

برچسب ها: قم ، معرفت ، قرآن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.