فرمانده یگان حفاظت محیط زیست گفت: در سال گذشته، طی همین مدت زمانی 4256 متخلف زیست محیطی دستگیر شدند که نشان دهنده پیشرفت فعالیت یگان حفاظت محیط زیست کشور است.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران سرهنگ حمیدرضا خیلدار افزود: همچنین در سه ماه اول سال گذشته 2854 پرونده قضایی در حوزه محیط زیست تشکیل شده بود که این میزان با کاهش چشمگیری به 1566 مورد در سه ماهه اول سال 92 رسیده است. 
وی در خصوص وقوع شکار غیرمجاز در سه ماهه نخست امسال اظهار کرد: در این مدت 341 مورد شکار غیرمجاز پرندگان و 136 مورد شکار غیرمجاز پستانداران به وقوع پیوسته است که در سال گذشته طی همین مدت به ترتیب 1256 و 264 شکار غیر مجاز صورت گرفته است.
 به گفته وی، در صورتی که در سه ماهه نخنست سال 91، 1109 پرنده زنده گیری شده بود در سال 92 با کاهش رو به رشدی به 304 مورد رسیده است. 
فرمانده یگان حفاظت محیط زیست از وقوع 9157 مورد صید غیرمجاز آبزیان د ر سه ماهه اول سال 92 خبر داد و گفت: از آنجا که مراقبت و نظارت یگان حفاظت در سال 92 به شدت افزایش یافته صید غیرمجاز آبزیان از 34 هزار و 331 مورد در سه ماهه نخست سال گذشته به این میزان کاهش یافته است.
خیلدار در خصوص زنده‌گیری پستانداران در بهار امسال اظهار کرد: در حالی که در سال گذشته در همین مدت زمانی 581 پستاندار زنده‌گیری شده‌اند، از ابتدای سال تا کنون 126 مورد زنده گیری پستانداران داشته‌ایم. 
وی تصریح کرد: همچنین امسال 660 مورد نیز شروع به شکار و صید داشته‌ایم که این میزان در سه ماه نخست سال گذشته 1618 مورد بود. 
فرمانده یگان حفاظت محیط زیست تاکید کرد: از آنجا که راه‌های ارتباطی یگان حفاظت محیط زیست در سال جاری افزایش یافته‌اند به محض اینکه شخصی بخواهد شروع به شکار و صید غیرمجاز کند با اطلاع رسانی سریع مردم توسط نیروهای یگان دستگیر می‌شود. 
خیلدار در خصوص نگهداری و خرید و فروش حیات وحش زنده و غیر زنده اظهار کرد: در سه ماه اول سال در این زمینه 184 مورد داشته‌ایم که این میزان در سال گذشته 560 مورد بوده است./ف
برچسب ها: متخلف ، زیست ، محیط
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار