لبنان از رژیم صهیونیستی به دلیل نقض حاکمیت و تمامیت ارضی این کشور و ربودن دو تبعه لبنانی به شورای امنیت سازمان ملل متحد شکایت می کند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری شین‌هوا، "عدنان منصور" وزیر خارجه دولت موقت لبنان از نواف سلام نماینده دایم این کشور در سازمان ملل متحد خواست از رژیم صهیونیستی به سبب نقض حاکمیت و تمامیت ارضی لبنان در اوایل ماه ژویه و ربودن تبعه لبنان به شورای امنیت شکایت کند.

وزارت امور خارجه لبنان در بیانیه ای تاکید کرد پس از گزارش کامل و مستند فرماندهی ارتش لبنان درباره تجاوز نظامیان رژیم صهیونیستی به خاک این کشور در شهرک مرزی کفرشوبا در تاریخ دوم ژوئیه (‌11 تیر) و اقدام آنان در ربودن دو شهروند لبنانی به نام های یوسف زهرا و یوسف کریم ، لبنان تصمیم گرفته است از رژیم صهیونیستی به شورای امنیت شکایت کند.

پس از گفتگوهای میان فرماندهان ارتش لبنان و نیروهای صلح بان سازمان ملل در جنوب لبنان ( یونیفل) ، رژیم صهیونیستی دو شهروند لبنانی را پس از یک روز بازداشت آزاد کرد.

"عدنان منصور" تصریح کرد ربودن دو شهروند لبنانی نشانه تعرض آشکار اسرائیل به لبنان است که در چارچوب تداوم تعرضات این رژیم و نقض حاکمیت و تمامیت ارضی لبنان و نقض حریم هوایی، زمینی و دریایی لبنان و قطعنامه 1771 شورای امنیت سازمان صورت گرفته است.

یگان های گشتی ارتش اسرائیل دوم ژوئیه دو شهروند لبنانی را در منطقه مرزی کفر شوبا و هشتم ژوئیه نیز یک شهروند لبنانی را در منطقه مرزی شبعا ربودند و پس از یک روز آزاد کردند.


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار