باور نکردن خود و تلاش نکردن نويسندگان امروز ادبيات کودک در خلق نشدن شخصيت جديد در اين حوزه موثر است.

حسين احمدي نسب نويسنده در گفتگو با خبرنگار حوزه ادبيات باشگاه خبرنگاران گفت: علت به وجود نيامدن شخصيت جديد در درجه اول خلاقيت نويسنده است زيرا نويسنده، شاعر، نقاش و هر هنرمندي نيازمند خلاقيت است بايد توانايي خلق شخصيت جديد را با نيروي خلاقيت خود به وسيله انديشمندان درباره آن شخصيت و تجسم و تصوير آن داشته باشد. 

وي تاکيد کرد: اغلب نويسندگان کودک، نويسنده کودک نبوده و بدون آشنايي با مسائل آنان به نگارش پرداخته و در صورتي که آنان بايد ويژه کودک و آشنا با دنياي کودک باشند بچه ها در بازي هاي خود هنگامي که عروس، داماد يا مريض مي شوند واقعا اين گونه اند. 

وي ادامه داد: بچه ها واقعا خود شانند نويسندگي درحوزه کودک مستلزم خود بودن و به اجبار خود را در قالب کودک جان دادن است افراد موفق در اين حوزه دنياي کودکي خود را به دست فراموشي نسپرده اند. 

وي خاطر نشان کرد: علت ماندگار ماندن کاراکترهاي قديمي در ادبيات کودک، کارکردن و زحمت کشيدن نويسندگان گذشته است باور نکردن خود و تلاش نکردن نويسندگان امروز در خلق شخصيت جديد در ادبيات کودک موثر است. 

وي بيان کرد: آندرسکو با باور خود به عنوان نويسنده کودک و ديکنز با باور کردن خود، حتي گاه در اين حوزه قلم زدند ناشر کتابفروش و تمام عوامل ديگر از جمله کتاب چاپ شده در خلق شخصيت جديد اين حوزه موثر هستند. 

وي عنوان کرد: در گذشته گاهي تيتراژ کتاب به صدها هزار هم رسيده بود بايد فضاي دلسردي را مخصوصا در فضاي پرشور و هيجان دنياي ادبيات کودک شکست و سعي در ايجاد فضاي کودکان به اجبار نداشت./ي2
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار