يک کارشناس سياست خارجي با اشاره به وقت‌کشی نظامیان مصری برای ماندن در عرصه قدرت گفت: وقت‌کشی نظامیان مصری منجر به متضرر شدن ملت مصر شده و چنانچه این بازی قدرت در این کشور ادامه پیدا کند، دستاوردهاي انقلاب مصر تحت‌الشعاع قرا می‌گیرد.

"سعدالله زارعي" در گفتگو با خبرنگار سياست خارجي باشگاه خبرنگاران، با اشاره به گسترش موج مخالفان "محمد مرسی"رئیس‌جمهور مخلوع مصر آنان را از جريانات سیاسی مختلف مصری دانست و اظهار داشت: مخالفين مرسی از طيف‌ها و شخصيت‌هاي مختلف بوده که مي‌توان بخش عمده آنان را مرتبط با سازمان‌های جاسوسی غرب تلقی کرد، چرا که غرب اساسا اسلامگرايي در منطقه را بر نمي‌تابد و در تلاش برای تخریب و از بین بردن هرگونه نشانه از گسترش این موج در خاورمیانه است.

وي ادامه داد: گروه‌هاي ديگر معارضان مرسي، جريان‌هاي "ابوالفتوح" و حزب "الوسط" و همچنين "سليم‌الابواب" بوده که به دلیل سوء مديريت اخوان‌المسلمين و مرسي به ميدان آمده‌اند.

زارعی با اشاره به حضور دیگر عوامل سیاسی دولت سابق مصر در کنار مخالفان و معارضان مرسی افزود: آنچه امروز در مصر مشاهده مي‌شود، اين است که بخشي از مخالفان مرسي معترض به اشتباهات وي و دسته دیگر توطئه‌گران براي سرنگوني اسلام‌گرايي در این کشور هستند.

این کارشناس سیاست خارجی در پايان با اشاره به وقت‌کشی نظامیان مصری برای ماندن در عرصه قدرت خاطرنشان کرد: وقت‌کشی نظامیان مصری منجر به متضرر شدن ملت مصر شده و چنانچه این بازی قدرت در این کشور ادامه پیدا کند، دستاوردهاي انقلاب مصر تحت‌الشعاع قرا می‌گیرد.

انتهای پیام/

برچسب ها: مصر ، نظامیان ، مرسی ، قدرت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار