سخنگوی کمسیون قضایی مجلس با بيان اينکه هدف اصلی تشکیل دادسرای امور بین‌الملل جلوگيري از تضییع حقوق کشورها است، گفت: این مجمع قضایی به منظور طرح دعوي علیه دولتهای خارجی در موارد لازم تشکیل می‌شود.

"محمد‌علی اسفنانی" سخنگوي کميسيون حقوقي قضايي مجلس در گفتگو با خبرنگار حقوقی قضایی باشگاه خبرنگاران،  با اشاره به تشکیل دادسرای امور بین‌الملل اظهار داشت: دادسرای امور بین‌الملل به دستور رئیس قوه قضاییه به منظور طرح دعاوی علیه سازمان‌های بین‌المللی و دولت‌های خارجی تاسیس خواهد شد.

اسفنانی ادامه داد: پیش از این، دعاوی مربوط به امور بین‌الملل در دیوان داوری لاهه مورد بررسی و در صورتی که به طرح دعوا منجر می‌شد، در دادگاه بین‌المللی لاهه مورد تعقیب قرار می‌گرفت.

وی هدف اصلی تشکیل دادسرای امور بین‌الملل را جلوگيري از تضییع حقوق کشورها دانست و تصریح کرد: متاسفانه در دادگاههای برخی از کشورها، احکامی به ناحق علیه کشورمان صادر می‌شود لذا این مجمع قضایی به منظور طرح دعوي علیه دولتهای خارجی تاسيس خواهد شد.

سخنگوی کمسیون قضایی مجلس با تاکید بر اینکه متاسفانه تاکنون سازوکاری جامع برای حل دعاوی بین‌المللی در نظام حقوقي کشورمان نداشته‌ایم، ابراز اميدواري کرد که  تشکیل دادسرای امور بین‌الملل براي رسیدگی به این مهم اثرگذار باشد.

گفتنی است قرار است جرایم مربوط به اتباع  بیگانه و همچنین شکایات اتباع ایرانی از اتباع خارجی در مجمع قضایی امور بین‌الملل  مورد رسيدگي قرار گيرد.

انتهای پیام/

برچسب ها: دادسرا ، رسیدگی ، دیوان ، لاهه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار