برنامه های منظم کمیته فوتسال و ایجاد فیلترهای قوی برای حضور باشگاهها در لیگ برتر، ارتقاء فوتسال کشورمان را به همراه دارد.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران؛ در حالیکه کارشناسان فوتسال کشورمان همیشه به کم کاری مسئولین هیئت ورزش استان تهران مبنی بر حضور کمرنگ تهرانیها در لیگ فوتسال اعتراض می کردند، در پی تعویق لیگ و برخی تصمیمات اشتباه شاهد از بین رفتن تیم تازه وارد تأسیسات دریایی هستیم. از گوشه و کنار شنیده می شود تعویق یک ماهه رقابت های لیگ برتر باعث بر  هم خوردن برنامه های این باشگاه شد تا مسئولان به ناچار به دنبال فروش امتیاز تیم باشند شاید صدای اعتراض باشگاه تأسیسات مانند دیگر باشگاه لیگ برتری به بی برنامگی های کمیته فوتسال بلند نشد اما همه می دانند تأخیر یک ماهه در برنامه ها برای یک باشگاه نوپا غیر قابل هضم است.

با وجود اینکه در هیچ جای دنیا شاهد تعویق یک ماهه لیگ حرفه ای فوتسال نیستم و حتی یک روز عقب افتادن از برنامه ها با اعتراض مسئولان همراه خواهد بود اما نباید تمام ایرادات متوجه این تأخیر باشد، زیرا کارها باید به صورت ریشه ای بررسی شوند. تا وقتی قادر به تقویت برنامه های پایه ای فوتسال کشورمان نباشیم باید منتظر اتفاقاتی بزرگ تر از تعویق در آغاز لیگ بود.

اگر کمیته فوتسال تاکنون تحکم خود در برنامه ها را نشان داده بود بی شک مسئولان باشگاه ها تلاش خود را به کار می گرفتند تا موعد مقرر آماده برگزاری رقابت ها باشد. اما برخورد نرم کمیته این تلاش را در مسئولان به فراموشی سپرده است و فراهم آوردن شرایط ایده آل برای ده تیم لیگ برتری به تباهی دو تیم دیگر می انجامد.

حال از بعد دیگری به جریان می نگریم، در صورتیکه یک باشگاه حرفه ای و با برنامه وارد بالاترین سطح رقابت های فوتسال کشور شود نباید با تغییری در برنامه ها، ناچار مجبور به فروش امتیازش شود البته این مسئولیت نیز برعهده کمیته فوتسال است در صورتیکه فیلتری قوی برای حضور باشگاه ها در لیگ وجود داشته باشد تمام برنامه ها به صورت منظم و روزمره انجام می شود البته این فیلتر نباید فقط متوجه باشگاه های تازه وارد باشد زیرا بر هم خوردن برنامه ها مربوط به مشکل در باشگاه هاي با قدمت نيز می شود. در صورتیکه باشگاه های نامدار فوتسال از لحاظ مالی با مشکل روبرو نبودند به طور حتم با جریانات امروز برخورد نمی کردیم شاید وقت آن رسیده که کمیته به این موضوع بیندیشد که برگزاری منظم لیگ با 6 باشگاه بهتر از حضور 14 باشگاه در یک لیگ بی برنامه است.

اگر باشگاه ها با قدرت و همراه با اصول حرفه ای وارد لیگ برتر شوند به طور حتم مدیران، مربیان و بازیکنان قوی خواهیم داشت که این امر تأثیر مستقیم و بسزایی در روند روبه رشد تیم ملی کشورمان دارد./آق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار