نایب رئیس مجلس با بیان اینکه مدیریت تشنج در کشورهای اسلامی به دست تبهکار آمریکا صورت می‌گیرد، گفت: ماه رمضان فرصت مناسبی برای تحکیم وحدت امت اسلامی است.

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، حجت‌الاسلام سیدمحمد حسن ابوترابی‌فرد که در غیاب علی لاریجانی ریاست جلسه علنی امروز (یکشنبه 23 تیرماه‌) را بر عهده داشت در آغاز این جلسه با تبریک حلول ماه مبارک رمضان گفت: امیدواریم در سایه پرفروغ عبودیت و بندگی که ماه مبارک رمضان نماد برجسته و خاص این مقام والای انسانی است جامعه ما به نور تقوا و فضائل ارزشمند انسانی نورانی گردد.  
 
وی افزود: امیدواریم با پرتو آراستگی به مقام عبودیت و ترک  گناه و معصومیت و پاکیزگی، فضائل اخلاقی و آراستگی به فضائل انسانی در مسیر سعادت گام برداريم و دنیا و آخرت خویش را به نور ایمان و معرفت نورانی کنيم.  
 
نایب رئیس اول مجلس در ادامه خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی ثمره ارزشمند شجره طیبه عبودیت و بندگی است و تداوم انقلاب و افزایش اقتدار ملت اسلام در سایه بازگشت به هویت دینی و اسلامی خویش است.  
 
ابوترابی‌فرد تصریح کرد: ماه مبارک رمضان فرصتی برای تجدید حیات اسلام و حضور دین در عرصه حیات فردی و سیاسی و اجتماعی و اقتصادی ملل مسلمان جهان است.  
 
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت:‌ بیداری اسلامی و حرکت هماهنگ ملت اسلام در سراسر دنیای اسلامی رویارویی زیاده‌خواهی نظام سلطه برآمده از بازگشت به این هویت اسلامی است و بازگشت اسلام یعنی بازگشت توحید و بازگشت توحید یعنی بازگشت به معاد و اسلام و بازگشت به اسلام یعنی بازگشت به همه ارزش‌های اخلاقی و تحکیم وحدت در امت اسلامی.  
 
وی تصریح کرد: امروزه آمریکای جهان‌خوار که با تجدید حیات امت اسلامی منافع نامشروع خود را در خطر می‌بیند به گسترش اختلافات فرقه‌ای و قبیله‌ای و گسترش اختلافات مذهبی دامن می‌زند و امت اسلامی را که امروز به یک جبهه متحد و هماهنگ مقابل آمریکا است در معرض آسیب قرار می‌دهد.  
 
ابوترابی‌فرد تاکید کرد:‌امروز مهم‌ترین رسالت امت اسلام توجه به اتحاد بوده و رمضان فرصت مناسبی برای تحکیم وحدت ملت مسلمان است.  
 
نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی در ادامه به تحولات منطقه اشاره کرد و گفت: آنچه در کشور مصر مشاهده می‌شود ثمره اختلاف‌آفرینی آمریکا است و اگر دیروز آنگونه مجاهد شیعی را به شهادت نمی‌رساندند امروز شاهد این نزاع‌ها نبودیم.  
 
نماینده مردم تهران با بیان اینکه مدیریت اختلاف در امت اسلامی در دست آمریکا است، اظهار داشت:  مدیریت تشنج‌ها در مصر، افغانستان، پاکستان، سوریه، بحرین و دنیای اسلامی به دست تبهکار آمریکا مدیریت می‌شود.  
 
وی افزود: برای برون‌رفت از تنگناها و حفظ وحدت در کشور مصر باید ملت مصر یکپارچه رویاروی آمریکا بایستند و همچنین ملت سوریه باید در کنار یکدیگر از استقلال و عظمت خویش دفاع کنند.  
 
ابوترابی‌فرد در پایان تصریح کرد: امت اسلامی باید تحت رهبری حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در برابر کودتاها و در مقابل خرید و ارسال مجموعه سلاح‌های مدرن و اندیشه‌های تکفیری به صورت هماهنگ حرکت کنیم و آینده متعلق به امت اسلامی و آزادی‌‌خواهان جهان است.  

‌انتهای پیام/  
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار