رئیس انجمن رادیولوژی گفت: اجازه انجام سونوگرافی توسط پزشکان عمومی در حد یک پیش نویس بوده و اصلا قرار نیست که پزشکان عمومی رادیولوژی انجام بدهند.

دکتر صداقت، رئیس انجمن رادیولوژی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران افزود: وزیر وقتی در یک وزارتخانه قرار می گیرد و سکان دار آن وزارت خانه می شود ولی این به این معنا نیست که یک وزیر در تمام قسمت های وزارتخانه اختیاری داشته باشد که بتواند کارهای کارشناسی راساً اختیاری انجام بدهد.

وی گفت:  باید توجه داشت که کوریکولوم در هر رشته تخصصی توسط گروه هیات برد آن رشته نوشته می شود و اگر بخواهد تغییراتی در آن داده شود در آن گروه باید تصویب و بعد ابلاغ شود.

وی با بیان اینکه سونوگرافی یا سایر روش های رادیولوژی یک بحث فوق تخصصی هستند عنوان کرد: کمبود متخصص رادیولوژی در چند شهرستان محدود وجود دارد و تعمیم آن به كل کشور اصلا معمول و منطقی نیست که بتوانیم در این چند منطقه اجازه سونوگرافی پزشکان عمومی بدهیم.

صداقت با اشاره به اینکه تمام داستان به یک پیش بینی بر می گردد اظهار کرد: یک پیش نویس به منظور بهره گیری از نظرات روسای بیمارستان ها در یک همايش به منظور انجام سونوگرافی توسط پزشکان عمومی برای رفع کمبود شده بود که یکی از روسای بیمارستان این مطلب را به دلیل کمبود متخصص رادیولوژی در شهر خودش عنوان کرد و وزیر بهداشت هم بدون اینکه خود امضا کند به معاون درمان مسئولیت رفع کمبود را سپرد که همین موضوع باعث چالش و تشویش بین متخصصین رادیولوژی شد که در همین راستا ما جلسه ای با معاون درمان وزارت بهداشت داشتیم که وي رسماً اعلام کرد که این موضوع فقط در حد یک نظر خواهی بوده است و خبر اشتباه منتشر شده است.

صداقت خاطرنشان کرد: در این جلسه کارگروهی تشکیل شده تا مشکل کمبود رادیولوژی برای سونوگرافی کشور حل شود./ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار