مديركل تنقيح قوانين معاونت حقوقي رياست‌جمهوري از ابلاغ قانون آيين دادرسي ديوان عدالت اداري از مجلس به رئيس جمهور خبرداد و گفت: اين قانون به زودي توسط رئيس جمهور امضا مي‌‌شود.

"عباسعلي رحيمي‌اصفهاني" در گفتگو با خبرنگار حقوقي قضايي باشگاه خبرنگاران، از ابلاغ قانون "آيين دادرسي ديوان عدالت اداري" از مجلس به رئيس جمهور خبرداد و گفت: اين قانون به زودي توسط رئيس جمهور ابلاغ مي‌شود.

وي ادامه داد: یکی از تغییرات اساسی قانون جدید نسبت به قانون قبلی آن است که در قانون جدید این حق را به شهروندان داده است که نسبت به رای خود در شعبه تجدیدنظر اعتراض کنند و همچنين نظارت قوه قضاييه بر قوه مجريه را كاملا تشريح كرده كه روند جديدي در اين قانون ايجاد شده است.

مديركل تنقيح قوانين معاونت حقوقي رياست‌جمهوري با تاكيد بر اينكه قانون جديد آيين دادرسي در انتظار ابلاغ رئيس جمهور است تصريح كرد: یک هفته از ابلاغ قانون جدید دیوان عدالت اداری از سوی مجلس به دولت می‌گذرد كه پس از ابلاغ رئيس جمهوري در روزنامه رسمي منتشر شده و پس از 15 روز لازم‌الاجراست.

رحيمي‌اصفهاني همچنين از انتشار و چاپ "مشروح قانون مجازات اسلامي جديد" خبر داد و خاطرنشان كرد: مشروح قانون مجازات اسلامي كه يك كتاب بسيار ارزنده براي جامعه حقوقي محسوب مي‌شود از هفته آينده در بازار عرضه خواهد شد.

انتهاي پيام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار