مدیرکل امور اجتماعی گیلان گفت: ویلاهای اجاره‌ای، آپارتمان‌ها و مجتمع‌های خصوصی و شهرک‌های ساحلی گیلان به منظور رعایت شئونات اسلامی ساماندهی و نظارت می‌شوند.

به گزارش گروه استان هاي باشگاه خبرنگاران ، عزیز پورعزیزی امروز در رشت با اشاره به برنامه ساماندهی سواحل و مناطق گردشگری گیلان اظهار کرد: نصب تابلو در مبادی ورودی، جاده‌ها، ساحل، شهرها و نقاط گردشگری برای اطلاع‌رسانی و توصیه‌های ضروری به همراه تصویر از فعالیت‌های شهرداری‌ها و اداره راه و شهرسازی استان است.

وی تهیه و توزیع بروشور آشنایی با نقاط سیاحتی و زیارتی به همراه تذکر رعایت مقررات رانندگی، بهداشتی، شئونات اسلامی و ... در مبادی ورودی استان را از برنامه‌های ساماندهی مناطق گردشگری گیلان عنوان کرد و افزود: بروشورها به تعداد خانواده‌های گردشگر و با کیفیت مطلوب تولید می‌شود.

پورعزیزی با تاکید بر تولید و پخش ویژه‌برنامه‌های صداوسیما برای گردشگران، تصریح کرد: پوشش خبری استفاده مطلوب و سالم از مناطق گردشگری و ساحلی گیلان باید انجام شود.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری گیلان از ساماندهی و نظارت بر ویلاهای اجاره‌ای، آپارتمان‌ها و مجتمع‌های خصوصی و شهرک‌های ساحلی به منظور رعایت شئونات اسلامی به‌ویژه در امر عفاف و حجاب خبر داد و بیان کرد: نظارت بر اجرای برنامه‌های فرهنگی و بهداشت عمومی در مناطق ساحلی و گردشگری استان در دستور کار است.

وی خواستار استانداردسازی اقلام فرهنگی مانند پخش ترانه، نمایش فیلم، توزیع نشریات و کتاب برای مسافران و گردشگران در وسایل حمل و نقل عمومی شد و بیان کرد: خدمات و تبلیغات فرهنگی باید در مناطق ساحلی و گردشگری کنترل شود.

پورعزیزی نبود نظارت لازم در برنامه‌های فرهنگی را سبب بدآموزی دانست و خاطرنشان کرد: فرصت طلایی به وجود آمده در ساحل و مناطق گردشگری ارزش آن را دارد تا با اختصاص اعتبارات لازم تولیدات فاخر و ویژه سفر داشته باشیم.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری گیلان بر پخش اذان و برگزاری نماز جماعت در طرح‌های ساحلی و مناطق گردشگری تاکید کرد و گفت: وجود نمازخانه در مناطق گردشگری ضروری است و در صورت محدود بودن فضا نماز جماعت در فضای باز اقامه شود.

وی با بیان اینکه پایگاه‌های مشاوره مذهبی و خانواده باید در طرح‌های ساحلی و مناطق گردشگری گیلان ایجاد شود، اظهار کرد: دست‌اندرکاران پایگاه مشاوره باید از روحانیون واجد شرایط باشند.

پورعزیزی بر اجرای مسابقات ورزشی با رعایت شئونات اسلامی به‌ویژه تفکیک جنسیتی تاکید کرد و یادآور شد: مسابقات ورزش‌های بومی، فوتبال، والیبال ساحلی، اسب سواری، دوچرخه سواری، اسکی، قایق سواری، شنا و ... باید با رعایت شئونات اسلامی انجام شود./ج1

برچسب ها: ویلا ، ساماندهی ، فوتبال ، جنسیت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.