معاون توسعه بازرگاني داخلي وزارت صنعت، معدن و تجارت از توزيع 350 هزار تن كالاهاي اساسي در شبكه هاي توزيعي نمايشگاه هاي عرضه مستقيم كالا ، فروشگاههاي زنجيره اي، سازمان ميادين ميوه و تره بار و فروشگاههاي خرده فروشي کالاها به مناسبت ماه مبارك رمضان در سراسر كشور خبر داد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از  شبکه اطلاع رساني توليد و تجارت ايران (شاتا)، حسن رادمرد با اشاره به مديريت و  تامين، كنترل و نظارت بازار به عنوان مهمترين برنامه هاي ماه مبارك رمضان تصريح كرد: براي تامين اقلام مورد نياز مردم در ماه مبارك مضان از ماه ها پيش از سوي وزارت صنعت،معدن و تجارت اقدامات گسترده اي براي تنظيم و كنترل بازار در نظر گرفته شد.

وي افزود: برنامه ريزي شده است اقلام اساسي به اندازه نياز در اختيار مردم قرار گيرد و هيچ كمبودي در زمينه تهيه و تامين كالاها در شبكه هاي توزيعي احساس نشود.

معاون وزير صنعت،‌ معدن و تجارت در ادامه به برپايي نمايشگاه هاي عرضه مستقيم كالا در 400  نقطه كشور اشاره كرد و گفت: ‌اين نمايشگاهها در قالب 15 هزار غرف نمايشگاهي در سراسر كشور با همكاري استانداران، فرمانداران، شهرداران و تشكل هاي بخش خصوصي برپا شده است.

وي توزيع كالاهاي تنظيم بازاري را نتيجه تلاش وزارتخانه و تشكل هاي بخش خصوصي دانست و افزود: در حوزه توليد و توزيع برنامه مشتركي را در كل كشور به اجرا درآورديم به طوري که در دور افتاده ترين نقاط كشور نيز با برپايي اين نمايشگاهها كالاهاي تنظيم بازاري را در اخيار مردم قرار داديم.

به گفته معاون توسعه بازرگاني داخلي وزارت صنعت، معدن و تجارت اين نمايشگاهها و توزيع كالاها سبب ايجاد ثبات و آرامش خريداران، توليدكنندگان و توزيع كنندگان شده است.

وي همچنين گفت: در ماه مبارك رمضان تلاش كرديم كالاها با قيمت مصوب و مناسب در اختيار مصرف كنندگان قرار گيرد و علاوه بر ستاد تنظيم بازار كه كار قيمت گذاري مناسب را در دستور كار خود قرار داده بود،‌ سازمان حمايت مصرف كنندگان و توليدكنندگان نيز تلاش كرد با همكاري سازمان تعزيرات حكومتي و بازرسي اصناف بر كيفيت و قيمت، نظارت و كنترل داشته باشند.

رادمرد به نقش و حضور فعال جامعه اصناف كشور در برگزاري نمايشگاههاي امسال اشاره كرد و گفت: وزارتخانه به منظور رفع دغدغه هاي مردم در زمينه تهيه كالاهاي اساسي نقش نظارتي خود را حفظ كرد و همه فرايندهاي برگزاري اين نمايشگاهها بر عهده جامعه اصناف كشور،‌ مجامع  امور صنفي و شوراي اصناف كشور است.

معاون وزير صنعت، معدن و تجارت در ادامه كيفيت اقلام نمايشگاهي را مناسب ارزيابي کرد و گفت: در تامين كالاهاي اساسي تلاش شده است بالاترين استانداردهاي جهاني از نظر كنترل بهداشتي و استانداردهاي کيفي رعايت شود ضمن اينكه به موضوع كنترل قيمتها نيز توجه ويژه شده است.

انتهاي پيام/
برچسب ها: توزیع ، کالا ، اساسی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار