شاخص كيفيت هوا هم اكنون در آ‌ستانه شرايط ناسالم براي گروه هاي حساس است.

به گزارش خبرنگار علمي باشگاه خبرنگاران به نقل از مركز هماهنگي اطلاع رساني آلودگي هوا بر اساس اطلاعات رسيده از ايستگاه هاي سنجش آلودگي هواي شهر تهران از ميزان غلظت آلاينده هاي منواكسيد كربن و دي اكسيد گوگرد كاسته و بر ميزان غلظت آلاينده هاي ازن، ذرات معلق كمتر از ده ميكرون و ذرات معلق كمتر از دو نيم ميكرون نسبت به روز گذشته در همين ساعت افزوده شده است.

بنابر اين گزارش، ميانگين غلظت كليه آلاينده ها به غير از ايستگاه هاي اقدسيه، شهرداري منطقه چهار، شهرداري منطقه 16، مسعوديه، امام خميني، پارك رازي، پارك سلامت، سوهانك و فرمانداري شهر ري به لحاظ آلاينده ذرات معلق كمتر از دو و نيم ميكرون در ساير ايستگاه ها در حد مجاز بوده و شاخص كيفيت هوا هم اكنون در آستانه شرايط ناسالم براي گروه هاي حساس است.

گزارش هواشناسي و پيش بيني حاكي از آسماني صاف در پاره اي از نقاط وزش باد است و به اين ترتيب انتظار مي رود شاخص كيفيت هوا به غير از مناطق پرتردد و شلوغ در ساير نقاط شهر در شرايط سالم قرار گيرد.

گفتني است،: افزايش احتمال علائم تنفسي در افراد حساس، تشديد بسياري قلبي و ريوي، مرگ و مير زودرس در افراد مبتلا به بيماري هاي قلبي ريوي، از اثرات بهداشتي آلاينده ذرات معلق كمتر از دو و نيم ميكرون در مناطق ناسالم براي گروه هاي حساس است.

بنابر اين توصيه مي گردد: افراد مبتلا به بيماري هاي قلبي و ريوي و سالمندان و كودكان از تردد طولاني مدت در فضاي باز خودداري كنند./ع2
برچسب ها: مرکز ، هماهنگی ، میکرون
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار